مدرس حوزه علیمه لرستان:

زبان هنر دل‌ها را با جریان جهاد همراه می‌کند

حجت‌الاسلام «نواب موسوی» گفت: قبل از هنرمند، اثرش به جامعه معرفی می‌شود و با استفاده از زبان هنر دل‌ها را با جریان جهاد همراه می‌کند.
کد خبر: ۶۳۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ - 25November 2023

زبان هنر دلها را با جریان جهاد همراه می‌کند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین «نواب موسوی» مدرس حوزه علمیه لرستان امروز (شنبه) در گردهمایی اصحاب رسانه و هنرمندان لرستان در حمایت از مردم غزه اظهار داشت: زبان هنر ، زبان بیان مظلومیت‌هاست و هنرمند در رقابت با کسی نیست، بلکه در رقابت با اثر قبلی خودش است و در هرجای قله هنر که ایستاده باشد، با خودش رقابت می کند تا اثر بهتری خلق کند.

وی  افزود: اثر هنری و تولیدات هنری نباید متوقف شوند و از آنجا که هنرمند بسیجی و اهل رسانه بسیجی، با هدف رضای خداوند کار می کنند، همین کار باعث ماندگاری آثار آنها می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: رسالت هنرمند بسیجی این است در دنیای امروز که اتفاقات زیادی می‌افتد، به آفرینش اثر هنری بپردازد.

وی افزود: باید باور کنیم که ما در یک قدمی ظهور هستیم و هنر نقش مهمی در نظم نوین جهانی دارد.

حجت‌الاسلام نواب موسوی  گفت: هنرمند باید بداند که امروز در فلسطین نسل کشی صورت می گیرد، او باید به این موضوعات آگاه باشد و دغدغه مند باشد تا به جامعه آگاهی ببخشد.

وی تصریح کرد: قبل از هنرمند، اثرش به جامعه معرفی می شود و با استفاده از زبان هنر دل‌ها را با جریان جهاد همراه کند.

این مدرس حوزه علمیه لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه گفت: ما حتی در مسأله فاطمیه هم با مظلومیت امیرالمومنین مواجه می‌شویم ، از آنجا که پیامبر به بهترین شکل حضرت علی «ع» را معرفی کرده است و مردم هم به خوبی می دانستند که ایشان را پیامبر اسلام معرفی کردند، ولی حضرت فاطمه علت را در بی تفاوتی و دردمند نبودن جامعه نسبت به این موضوع می‌دانستند.

حجت‌الاسلام نواب موسوی اظهار  داشت: مظلومیت زمانی رقم میخورد که مردم دردمند یک مسأله نباشند و در حقیقت بی تفاوتی انسان‌ها؛ مظلومیت حضرت امیر ، امام حسن مجتبی «ع» ، امام حسین «ع» و ...را رقم می‌زند

وی خاطرنشان کرد: خداوند وعده داده است اگر کنار یک مظلومیت، بی‌تفاوت بگذری قطعا به همان بلا مبتلا می‌شوی.

این مدرس حوزه علمیه کتذکر شد: اصحاب رسانه هم اهل هنر هستند و گویاترین زبان ، زبان هنر است و برای همه دوران‌ها، بهترین زبان ، زبان هنر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما و هنرمندان دردمند نباشیم ، عبادت ما حتی از سقف خانه بالاتر نمی‌رود.

حجت الاسلام نواب موسوی  ادامه داد: رسالت هنرمند، حمایت از مظلومان است و در هرجای دنیا باشد باید بیداری جهانی ایجاد کند و به تمدن نوین جهانی کمک کند زیرا جایگاه هنر و هنرمند در این نظم بسیار مهم خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار