رئیس بنیاد ایران شناسی کشور:

کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» بیانگر حماسه‌های مردم این دیار است

«رجبی‌دوانی» یکی از اقدامات ارزشمند را تالیف کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» دانست و گفت: این کتاب به قلم «علی و فرشید جعفری» است که به درستی تاریخ نهاوند را از دوران رضاشاه تا الان به رشته تحریر درآورده است.
کد خبر: ۶۳۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ - 25November 2023

کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» بیانگر حماسه‌های مردم این دیار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمدحسین رجبی دوانی» رئیس بنیاد ایران شناسی کشور امروز (شنبه) در مراسم رونمایی از کتاب انقلاب اسلامی در نهاوند، اظهار داشت: شهرستان نهاوند در طول تاریخ و بخصوص انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس سرنوشت ساز بوده است.

وی افزود: در دوران خفقان شاهنشاهی که کسی جرات اعتراض به وضعیت بد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را نداشت؛ جوانان و دانش آموزان کم سن و سال نهاوندی به اسم گروه «ابوذر» با حکومت منحوس پهلوی به مبارزه برخواستند.

رئیس بنیاد ایران شناسی کشور یکی از اقدامات ارزشمند را تالیف کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» دانست و گفت: این کتاب به قلم «علی و فرشید جعفری» است که به درستی تاریخ نهاوند را از دوران رضاشاه تا الان به رشته تحریر درآورده است.

وی عنوان کرد: نسل‌های دهه ۸۰ و ۹۰ که دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده‌اند باید بدانند که کشور از وجود چه دشمنانی پاکسازی شده و باید دانست نهاوند قبل از انقلاب با نهاوند بعد از انقلاب چه تفاوت‌هایی دارد.

رئیس بنیاد ایران شناسی کشور گفت: نهاوند تنها شهرستانی در کشور است که در تاریخ ۱۵ آبان سال ۱۳۵۷ مجسمه شاه را سرنگون کردند و من پیگیر این خواهم بود تا روز ۱۵ آبان به نام نهاوند در تقویم تاریخ ثبت ملی شود.

وی با تاکید بر ثبت و ضبط وقایع تاریخی، گفت: عدم ثبت وقایع تاریخی باعث سوءاستفاده ضدانقلاب خواهد شد و آنان هر طور که بخواهند روایات و تاریخ انقلاب را نسل جوان و نوجوان تحریف می‌کنند.

رجبی دوانی با بیان اینکه مقاومت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت برگرفته از مکتب عاشورا است، متذکر شد: عاشورا یک حادثه تاریخی صرف نبود بلکه یک فرهنگ مستمر و سرمشق دائمی برای امت اسلام است و امروز مردم فلسطین و غزه نیز همین کار را به تاسی از قیام امام حسین (ع) انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار