تولیت آستان قدس رضوی در دیدار تولیت حرم مطهر امامین عسکریین (ع)؛

سامرا باید به کانون نشر فرهنگ انتظار در جهان تبدیل شود

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به ولادت حضرت امام زمان (عج) در شهر سامرا، گفت: شهر مقدس سامرا باید به کانون نشر فرهنگ انتظار در جهان تبدیل شود.
کد خبر: ۶۳۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ - 26November 2023

سامرا باید به کانون نشر فرهنگ انتظار در جهان تبدیل شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار «محمد قاسم» تولیت حرم مطهر امامین عسکریین (ع) که در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ با اشاره به مظلومیت اعتاب مقدس عراق در طول تاریخ؛ اظهار داشت: عمدتا عتبات عالیات عراق در طی قرن‌ها نه تنها مورد توجه نبوده، بلکه مورد بغض و کینه طواغیت ستمگر نیز بوده‌اند؛ لذا بستر برای کار و جبران عقب‌ماندگی‌های عمرانی بسیار وجود دارد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در عتبه مقدسه عسکریه (ع) در حوزه فعالیت‌های عمرانی و ارتقا خدمات‌رسانی‌ها، افزود: تمام ادیان و مذاهب به گونه‌ای به ظهور منجی اعتقاد دارند و شهر مقدس سامرا به عنوان خاستگاه منجی عالم بشریت باید پیام‌آور انتظار و منجی در عالم باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از وظایف ما معرفی امام زمان (عج) به عالم است؛ خاطرنشان کرد: حضرت صاحب الزمان (عج) منجی و نجات‌دهنده تمام بشریت هستند و هر قدمی که برای معرفی این امام برداشته شود به همان میزان به ظهور حضرت کمک شده است.

مروی با بیان اینکه اعتاب مقدسه در کنار فعالیت‌های عمرانی نباید از فعالیت‌ها فرهنگی غفلت کنند؛ بیان داشت: از دیگر فعالیت‌های مهم اعتاب مقدسه که تکمیل‌کننده فعالیت‌های فرهنگی است، توجه به امور اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم است.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به برخی اقدامات خدمت‌رسان آستان قدس رضوی در عرصه اجتماعی، تصریح کرد: در راستای توسعه خدمات اجتماعی آستان قدس رضوی، بنیاد کرامت رضوی برای خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه نیازمندان ایجاد شده، که با مشارکت‌های مردمی تاکنون خدمات گسترده و متنوعی را به اقشار کم‌درآمد جامعه ارائه کرده است؛ به عنوان مثال طی دو سال اخیر با اقدامات این بنیاد و همراهی مردم، تعداد قابل توجهی از زنان جرایم غیرعمد مالی محبوس از زندان آزاد شده‌اند.

در ابتدای این دیدار «محمد قاسم» تولیت حرم مطهر امامین عسکریین (ع)، ضمن شکرگزاری به درگاه الهی برای توفیق تشرف به بارگاه مقدس رضوی، گزارشی از فعالیت‌های عتبه عسکریه (ع) به ویژه در حوزه عمرانی ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار