در مراسم تجلیل از پرستاران و دانشجویان نمونه دانشگاه علوم پزشکی آجا؛

سرلشکر موسوی: طوفان‌الاقصی مسئله فلسطین را به موضوع اول جهان تبدیل کرد/ بسیج راهگشای بسیاری از مشکلات است

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه طوفان‌الاقصی مسئله فلسطین را به موضوع اول جهان تبدیل کرد، گفت: آمریکایی‌ها تلاش کردند که یک تصویر حقوق بشری از خود نشان دهند، اما تحولات فلسطین نقاب از چهره‌شان کنار زد و هویت واقعی آن‌ها و غربی‌ها را به خوبی نشان داد.
کد خبر: ۶۳۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ - 26November 2023

فرمانده کل ارتشبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه ارتش که صبح امروز (یکشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی آجا برگزار شد، با اشاره به تحولات منطقه و جنگ غزه، اظهار داشت: عملیات طوفان‌الاقصی اتفاق بی‌سابقه‌ای در طول تاریخ مبارزات فلسطینیان بود و نتایج بسیار حائز اهمیتی داشت.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه نشانه‌های اضمحلال رژیم منحوس صهیونیستی پیداست، افزود: حوادث فلسطین صحت و دقت فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه آن‌ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید، اثبات کرد؛ جمله‌ای که هشت سال پیش درخصوص وضعیت رژیم اشغالگر قدس بیان شده بود.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: غربی‌ها سال‌ها تلاش کردند که موضوع فلسطین از اذهان فراموش شود؛ آن‌ها به دنبال اجرای طرح عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی بودند؛ اما طوفان‌الاقصی مسئله فلسطین را به موضوع اول جهان تبدیل کرد.

مطالب بیشتر:
**پرستاران و دانشجویان نمونه دانشگاه علوم پزشکی ارتش تجلیل شدند

**دریادار سیاری: طوفان‌الاقصی عادی‌سازی روابط صهیونیست‌ها را از دستور کار خارج کرد 

**تصاویر مراسم تجلیل از پرستاران و دانشجویان نمونه دانشگاه علوم پزشکی آجا

وی با بیان اینکه در کشور‌های غیر اسلامی موضوع فلسطین به طور جدی‌تری پیگیری می‌شود، عنوان کرد: غربی‌ها با تمام تلاش و امکانات خود از رژیم صهیونیستی حمایت و هزینه‌های بسیاری کردند؛ اما شکست مفتصحانه‌ای خوردند.

امیر موسوی اظهار داشت: آمریکایی‌ها تلاش کردند که یک تصویر حقوق بشری از خود نشان دهند، اما تحولات فلسطین نقاب از چهره‌شان کنار زد و هویت واقعی آن‌ها و غربی‌ها را به خوبی نشان داد.

شکست تحقیرآمیز صهیونیست‌ها در پی عملیات طوفان‌الاقصی
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی موجب شکست تحقیرآمیز صهیونیست‌ها شد، گفت: شاهد بودیم که صهیونیست‌ها در غزه جنایات بی‌سابقه‌ای انجام می‌دادند و حتی به بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان المعمدانی هم حمله کردند که این جنایت بسیار بزرگی است.

وی بیان کرد: همگان فهمیدند که سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی و مقامات کشورهای غربی طرفدار آپارتاید هستند که خود را نژاد برتر می‌دانند و بقیه انسان‌ها را در خدمت نژاد خودشان می‌دانند؛ معلوم شد که سران غرب نژادپرست هستند؛ موضوعی که در سایر فرهنگ‌ها جایی ندارد.

سرلشکر موسوی یادآور شد: سیدحسن نصرالله به خوبی گفت که رژیم صهیونیستی سست‌تر از لانه عنکبوت است. گروه‌های مقاومت علی‌رغم نبودِ امکانات و تجهیزات توانستند رژیم صهیونیستی را به زانو دربیاورند و صهیونیست‌ها به ناچار تمامی شروط مقاومت را پذیرفتند.

حماس شرایط آتش‌بس را به صهیونیست‌ها تحمیل کرد
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ابتکار عمل در دست نیرو‌های حماس است، گفت: در مدت بمباران غزه، غربی‌ها تمامی توان خود را برای نابودی گروه‌های مقاومت به کار بردند و میلیارد‌ها دلار هزینه کردند؛ اما کاری از پیش نبردند و این حماس بود که شرایط آتش‌بس را به صهیونیست‌ها تحمیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: هواپیما‌های ترابری آمریکایی دائم در حال ارسال تجهیزات به صهیونیست‌ها بودند و برخی کشورهای اروپایی نیز تسلیحات به این رژیم کودک‌کش ارسال می‌کردند؛ اما این کمک‌ها دستاوردی برای آن‌ها نداشت و دنیا چهره واقعی جنایتکاران عالم را به خوبی شناخت.

امیر موسوی با بیان اینکه صهیونیست‌ها تنها در مقابل یکی از شاخه‌های جبهه مقاومت شکست خوردند، افزود: صهیونیست‌ها بیش از ۱۴ هزار انسان بی‌گناه را در زیر بمباران به شهادت رساندند؛ اما سرانجام در مقابل جبهه مقاومت تسلیم شدند و شرایط آتش‌بس را پذیرفتند که این قدرت جبهه مقاومت را به خوبی نشان داد.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه جنایات صهیونیست‌ها در غزه هیچ‌گونه دستاورد نظامی برای آن‌ها نداشت، تأکید کرد: دنیا متوجه شد که با فروکش کردن جنایات صهیونیست‌ها نباید محاکمه جنایتکاران صهیونیست را فراموش کرد و این موضوع باید دنبال شود.

نقش مؤثر بسیج در حل مشکلات
وی در ادامه با تبریک هفته بسیج و با بیان اینکه بسیج یک تفکر است که محدود به یک سازمان نیست، اظهار داشت: بسیج راهگشای بسیاری از مشکلات است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه تفکر بسیج یعنی خدمت بی‌ریا و بی‌منت به مردم است، عنوان کرد: تفکر بسیج در یک کلمه، مدیریت و اقدام جهادی است.

نیروی دریایی رکن توسعه دریامحور است
فرمانده کل ارتش همچنین با تبریک روز نیروی دریایی ارتش گفت: هفتم آذر ۱۳۵۹ یک روز بسیار بزرگ در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است که اتفاق بسیار بزرگی در آن روز رخ داد؛ این در حالی است که کمتر به اقدامات بزرگ نداجا پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی سه پایه زمینی، دریایی، هوایی دارد، یادآور شد: نیروی دریایی ارتش در هفتم آذر ۱۳۵۹ موفق شد یک پایه قدرت نظامی رژیم بعثی را به کلی مضمحل کند و این کار بسیار بزرگی است.

امیر موسوی افزود: اگر این پایه سوم رژیم بعثی تا پایان جنگ تحمیلی حضور داشت، چه اتفاقی می‌افتاد؟ حتماً سرنوشت جنگ تحمیلی جور دیگری بود؛ اما نیروی دریایی ارتش با تقدیم شهدایی همچون «همتی» و رشادت سایر نیروهای خود خوش درخشید و نیروی دریایی دشمن را نابود کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: تا ۱۵ سال اخیر مظلومیتی درباره نیروی دریایی ارتش وجود داشت و فعالیت‌های بزرگ این نیرو و افتخارآفرینی‌ها و نقش آن در دوران دفاع مقدس شناخته‌شده نبود؛ اما کم کم این رشادت‌ها و درخشش نیروی دریایی نشان داده و غبار از چهره مظلوم گذشته این نیرو برداشته شد.

وی ادامه داد: همچنین پایه‌سازی و زیرسازی و گام‌های بلندی برای نقش‌آفرینی نیروی دریایی ارتش در عرصه‌های بزرگتر برداشته شد. این نیرو پای خود را از یک دریای خارجی به اقیانوس‌ها گذاشت و کم کم فراتر از یک دریا رفت؛ آن زمان نقش‌ نیروی دریایی در کشور و منطقه بیش از پیش مشخص شد.

سرلشکر موسوی اضافه کرد: این در حالی است که امروز برجسته‌ترین نقش‌های نیروی دریایی و حضورشان را در اقیانوس هند و دریای سرخ، و دفاع از ناوگان تجاری و نفتکش‌ها می‌بینیم و اگر این حضور چه در این دوران و چه در دفاع مقدس نمی‌بود، وضعیت صادرات و واردات ما هم مشخص نبود.

فرمانده کل ارتش با اشاره مأموریت بزرگ نیروی دریایی ارتش در سفر به اقیانوس اطلس و اعزام ناوگروه ۸۶ به دور دنیا گفت: این مأموریت‌های بزرگ نیروی دریایی ارتش توجهات را بیش از پیش به این نیروی قهرمان جلب کرد. نیروی دریایی رکن توسعه دریامحور است که می‌تواند ورق را در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به نفع کشورمان برگرداند.

نقش مهم پرستاران در دفاع مقدس و عرصه مقابله با کرونا
وی در ادامه با تبریک روز پرستار عنوان کرد: پرستاران دلدادگان خدمت به هموطنان عزیزمان هستند و نقش مؤثری در حوزه درمان و سلامت دارند.

امیر موسوی خاطرنشان کرد: پرستاران در دوران دفاع مقدس و تا سنگر‌های خط مقدم و همچنین مقطع حساس و فراموش‌نشدنی کرونا، نقش مهم و عظیمی ایفا کردند و نباید این ازخودگذشتگی‌ها فراموش شود.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه کشورمان آمادگی کمک‌های پزشکی به غزه را دارد، گفت: در روز‌های اخیر تفاضا‌های زیادی از سوی پرستاران برای کمک و اعزام به غزه داشتیم و باید از این عزیزان تشکر کرد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها