طی سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل: شهدا مظهر قدرت اسلام و جامعه اسلامی هستند

واحد گفت: شهدا مظهر قدرت اسلام و جامعه اسلامی هستند و در عصر حاضر مانند قطرات باران برای زدودن ناپاکی از جامعه هستند.
کد خبر: ۶۳۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ - 26November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل، جلسه هماهنگی پیرامون زمان تدفین شهدای گمنام شهرستان مشکین شهر امروز (یکشنبه) با حضور  «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل، «شهرام محمدی» فرماندار مشکین شهر، بخشداران و شهرداران شهر‌هایی که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) میزبان شهدای گمنام خواهند بود  در سالن جلسات فرمانداری مشکین برگزار شد.

واحد در این نشست با گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار داشت: شکل‌گیری جبهه و جریان مقاومت از برکات بسیج است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل افزود: امروز بسیج به عنوان یک تفکر و جریان گسترده انسانی و الگو، جای خود را در جان و دل عموم امت‌ها باز کرده؛ بر همین اساس جغرافیای بسیج فراتر از جهان اسلام بوده و در سرتاسر عالم و در بین آزادیخواهان جهان گسترش یافته است.

وی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین تصریح کرد: مردم غزه با ایستادگی و مقاومت خود مصداق بسیجی هستند. هرچه جنایت در آن سرزمین بیشتر شود مطالبه حق شفاف‌تر می‌شود و بیداری ملت‌ها در سطح جهان گسترش پیدا می‌کند؛ بر همین اساس صهیونیست‌ها قادر به نابودی مردم غزه نخواهند بود.

واحد اظهار داشت:شهدا مظهر قدرت اسلام و جامعه اسلامی هستند و در عصر حاضر مانند قطرات باران برای زدودن ناپاکی از جامعه هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل با بیان اینکه در سراسر استان میزبان شهدای گمنام هستیم، یادآور شد: شهدای گمنام اهل کرامت و شفاعت هستند و هر نقطه که توفیق میزبانی از آن‌ها را پیدا می‌کنند باید نسبت به این توفیق خدا را شاکر باشند و قدر این نعمت را بدانند.

وی تاکید کرد: برای میزبانی هرچه بهتر از شهدای گمنام باید ستاد تشییع شهدا با محوریت فرمانداران در شهرستان‌ها تشکیل شود تا با بسیج همه ظرفیت‌ها، آحاد مردم و دستگاه‌های محلی پای کار بیایند و رویداد فرهنگی اثرگذاری را رقم بزنند.

واحد تصریح کرد: حضور شهدای گمنام همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در استاناردبیل و بهره‌مندی قشرهای مختلف مردم از فیض حضور این شهدای والامقام در جای‌جای استان منشا تحول روحی و فرهنگ‌سازی خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل خاطرنشان کرد: برای احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام همه باید به میدان بیایند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

واحد افزود: بعد از تدفین انتظار است که یادمان شهدای گمنام محل حضور مومنین مخلص خدا و کانون برگزاری برنامه٬‌های اثرگذار فرهنگی در مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در طول سال باشد تا این یادمان‌ها به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار