حجت‌الاسلام عالی:

خدمت به خانواده عبادت است

حجت‌الاسلام «عالی» گفت: در محیط خانه عباداتی نصیب انسان می‌شود که در هیچ معبد و محل عبادتی این توفیقات نصیب کسی نمی‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ - 27November 2023

خانه و خانواده محل عبادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام مسعود عالی از مدرسین حوزه علمیه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: خانه مکان مقدسی در دین است که باید به آن توجه جدی داشت، در محیط خانه عباداتی نصیب انسان می‌شود که در هیچ معبدی این توفیقات نصیب کسی نمی‌شود، به طوری که می توان گفت‌ خانه محل عبادت است.

وی افزود: محبوب تر از تشکیل خانواده در اسلام وجود ندارد و همان طوری که پیامبر فرمودند نگاه مهربانانه فرزندان به چهره پدر و مادر نزد خداوند سبحان نگاه ویژه ای دارد لذا باید قدر این نعمات الهی را دانست. عمده رضایل و صفات بد به دلیل منیت هاست و بودن در محل خانواده و در کنار فرزندان انسان را از منیت بیرون می آورد.

حجت‌الاسلام عالی بیان کرد: مسئله خانواده بسیار جدی ست عبادت هایی را که در خانه و خانواده انجام می شود در هیچ جای دیگر نمی توان پیدا کرد زیرا خانه و خانواده محل عبادت، رضایت و تربیت است.

وی ادامه داد: پیغمبر می فرمایند که اگر کسی با همسر خود بنشیند و با هم به صحبت کردن مشغول شوند از اعتکاف در مسجد بالاتر است، و یا اینکه  اگر زنی یک ظرف آب دست شوهر دهد از عبادت یکسال روزها روزه گرفتن و شب ها شب زنده داری کردن بالاتر است.

حجت‌الاسلام عالی با بیان این مطلب که رسول خدا می فرمایند که خدمت خانواده کفاره گناهان کبیره است و اگر مردی فرزند خود را ببوسد به اندازه ۵۰۰ سال عبادت و زندگی ارزش دارد بیان کرد: انبوهی از روایات وجود دارد که اهل بیت فرمودند اگر مرد و زن و فرزندان در محیط خانواده پایبند به بعضی از رفتارها باشند خداوند به قدری برای آنان ثواب قرار می‌دهد که در هیچ معبدی نمی‌توان آن میزان ثواب دریافت کرد. مرد باید در خانه اش خوش اخلاق باشد و وظیفه مرد این است که تلاش کند و نان خانه را در آورد و اگر مردی با بداخلاقی زن خود بسازد خداوند عذاب قبر را از او بر می دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار