مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در اولویت کاری مسئولان استانی و ملی قرار گیرد

سرهنگ پاسدار «سلامی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در اولویت کاری مسئولان استانی و ملی قرار گیرد.
کد خبر: ۶۳۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ - 27November 2023

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در اولویت کاری مسئولان استانی و ملی قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در حاشیه بازدید آیت الله «صادق آملی لاریجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضمن ادای احترام به یادمان هشت شهید گمنام دفاع مقدس و گرامیداشت ایام فاطمیه و هفته بسیج، اظهار داشت: مردم مازندران در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی بویژه دفاع مقدس حماسه آفریدند که تقدیم بیش از ۱۰ هزار و چهارصد شهید از دیار علویان نماد ایثار و ازخودگذشتگی این مردم است.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به نقش آفرینی مازندرانی‌ها در دفاع مقدس، افزود: ۱۷۴ هزار رزمنده مازندرانی در ۲۴ عملیات دفاع مقدس حماسه آفرین و خط شکن بودند.

این مسئول با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز را مرهون و مدیون ایثار شهدای دوران دفاع مقدس و مقاومت هستیم، از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور یاد کرد و گفت: این پروژه که از سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شد و برای تکمیل و بهره برداری باید مورد توجه و حمایت استانی و ملی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران نماد مقاومت مردم مازندران در دفاع مقدس به شمار می‌آید، افزود: راه و سیره شهدا و فرهنگ مقاومت از این مکان به نسل امروز و آینده منتقل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به بازدید سالانه بیش از ۱۵ هزار دانش آموز، دانشجو و افسران جوان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران، تأکید کرد: ساخت و تکمیل این مرکز باید از پروژه‌های اولویت دار مازندران باشد.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: تکمیل این موزه نیازمند عزم مسئولین استانی و ملی است و از دولت انقلابی و مردمی سیزدهم انتظار می‌رود برای تکمیل این مرکز ورود کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران، موزه ثبت افتخارات مردم مازندران در دفاع مقدس به شمار می‌آید، اذعان داشت: تلاش داریم این مرکز به عنوان مقصد گردشگری مذهبی بتواند در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و تبیین نقش مردمان دیار علویان در دفاع مقدس برای مسافران، گردشگران و زائران امام رضا (ع) نقش آفرین باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها