کسی که مورد تجلیل فرمانده سپاه قدس قرار گرفت+عکس

نزدیکان ابوعزرائیل او را مصداق بارز آیه شریفه "اشدا علی‌الکفار و رحما بینهم" می‌دانند.
کد خبر: ۶۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ - 22December 2015

کسی که مورد تجلیل فرمانده سپاه قدس قرار گرفت+عکس

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نامهای زیادی هستند که ترس را در دل تروریستهای داعش میاندازند، یکی از این نامها؛ "ابوعزرائیل" است.

 ایوب آل ربیع یا ایوب فالح الربیعی ملقب به ابوعزرائیل زاده ۱۹۷۸ میلادی رزمنده و از فرماندهانِ نبردهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) در عراق و سوریه است، که در مقابل نیروهای موسوم به داعش ایفای نقش میکند. او در فرایندِ آزادسازیِ مناطقِ مختلفِ استانهای صلاحالدین و الانبار عراق و در دفاع از منطقه زینبیه و حرم حضرت زینب، ایفای نقش کرده است.
 
 
 
 
استاد دانشگاهی که میدان علم را به میدان جنگ ترجیح داد
 
وی دارای ظاهری نسبتاً درشت و چهرهای خشن است با سری تراشیده و محاسنی سیاه، یونیفرم سیاهرنگ میپوشد و لقبِ ابو عزرائیل را بر روی بازوی خود بسته است و در میدانِ جنگ با داعشیها رجزخوانی میکند. ویدئوهایی کوتاه از او در عملیات پاکسازی تکریت منتشر شده که با نعره زدن در خیابانها نیروهای داعش را بزدل خطاب میکند. او یک بار هم از ناحیه دست مجروح شده است. برخی مجلات خارجی با انتشار عکسهایی از ایوب، از او به عنوانِ استاد دانشگاهی یاد میکنند که در حال مبارزه با تروریستها است.
 
 
 
 
او پیشتر، با توجه به تخصص و تحصیلاتش در تربیت بدنی، در دانشگاه تدریس میکرد. اما پس از فتوای مرجعیت عراق به نیروهای بسیج مردمی پیوست تا از نیروهای ارتش این کشور در مبارزه با داعش پشتیبانی کند. ایوب علاوه بر تکواندو، در تیراندازی و پرورش اندام نیز بسیار مهارت دارد.
 
 
آزادسازی تکریت به دست ابوعزرائیل و همرزمان
 
ابوعزرائیل که پدر 5 فرزند است و به عنوانِ مسئولِ گردانهای امام علی ایفای نقش میکند، دارای پتانسیلها و قابلیتهای ویژهای است. وی در نبردِ آزادسازی تکریت، نقش مهمی در آزادسازی «صلاحالدین» داشته است و در جنگهای خیابانیِ اطرافِ تکریت باعثِ ایجادِ رعب و وحشت در میانِ داعش شد. او با انواع سلاحهای سبک و سنگین کار کرده و آشنایی با فنونِ نبرد، در حدِ مبارزه با تکفیریها را دارد.
 
 
 
همرزمانِ ابو عزرائیل در صلاح الدین میگویند که برخلاف چهره و نام ترسناکی که دارد، در ملاقات و صحبت با او با لبخندی دلنشین مواجه میشوید. ابوعزرائیل در فیلمهایی که از او در اینترنت منتشر شده به شدت عناصرِ داعش و حامیانِ این گروه را تهدید میکند. گفته شده وی از نیروهای کتائب امام علی میباشد. بعضی از صفحات مرتبط با تکفیریها در شبکههای مجازی ادعا کردهاند که وی فارسی نیز صحبت میکند. 
 
 
نکته جالبی که ابوعزرائیل را متفاوت نشان داده سلاحهایی است که او در این جنگ از آنها استفاده میکند. «شمشیر» و «تبر» دو سلاحی است که وی در پاکسازی خیابانی مناطق حومه تکریت در دست گرفته بود و با آنها داعشیان را تهدید و مجازات میکرد.

 
 
 
 
عزرائیل هنوز به سراغ ابوعزرائیل نیامده است
 
داعش اخیراً اعلام کرده بود که ابوعزرائیل را کشته است، در صورتی که حضور او در مشهد و زیارت علی بن موسی الرضا حضور داشت. در حالی که رسانههای داعشی و سعودی تلاش دارند مجاهدین حشد الشعبی(بسیج مردمی عراق) را قاتل اهل سنت معرفی کنند، تصویری از ابو عزرائیل در اینترنت در حال نماز خواندن کنار یک نماز گذار سنی منتشر شده که شاید بسیاری از ادعاهای داعشیها را پاسخ دهد. ادعای داعش در حالی است که بسیاری از اهل سنت مانند قبیله البونمر و مسیحیان جزو مجاهدین حشد الشعبی هستند. 
 
 
عراق، هزاران ابوعزرائیلِ سرسخت دارد
 
در ویدیوهایی که از ابوعزرائیل پخش شده و مرتب بازنشر می شود، هرچند داعشی ها را تهدید می کند که "شما را پودر خواهم کرد یا "با شمشیر شما را تکه تکه خواهم کرد، با این حال، همواره خود را "انسانی عادی معرفی می کند که هرآن امکان مرگش وجود دارد و عراق، هزاران ابوعزرائیلِ سرسخت دارد. وی که به "رامبوی عراق” و دیگر نام ها شناخته می شود، پس از پیوستن به بسیج مردمی عراق، گردان های امام علی (ع) را تشکیل داد. شخصیت ابوعزرائیل، مجموعه ای از ویژگی ها را جمع کرده است که در نوع خود بی نظیر است.
 
 
از یمن به سمت شما در عربستان خواهیم آمد
 
کلیپ کوتاهی از دیدار ابو عزرائیل و یکی از اعضای جنبش انصارالله منتشر شد که در آن ابو عزرائیل ۳۷ ساله به سران آل سعود اعلام کرد از یمن به سمت شما خواهیم آمد و پس از داعش شما را شکست خواهیم داد. با منتشر شدن این ویدیو رسانههای سعودی و کاربران وهابی به شدت از دست او عصبانی هستند. گفتنی است ابوعزرائیل از مریدان سرسخت رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله خامنهای و امام خمینی است.
 
 
دستمریزاد مرد
 
چندی پیش این مطلب در فضای مجازی منتشر شده این است که ابوعزرائیل با دستور سردار سلیمانی به یگانهای داعش نفوذ کرده و توانسته 600 نفر از تروریستهای داعش را به درک بفرستد و به این دلیل مورد تجلیل ویژه فرمانده سپاه قدس قرار بگیرد.
 
"ایوب آل ربیع" که همواره در مقابله با تروریستهای تکفیری داعش در عراق و سوریه نمره قبولی گرفته، توانسته رعب و وحشت را به دل دشمن تفکیری بیاندازد و موفقیتهای روز افزون محور مقاومت را گسترش دهد. 

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ درباره ابوعزرائیل گفت: او یک شبه نظامی شیعه است که ضمن حمایت مردمی؛ تلاش می کند نیروهای داعش را شکست داده، به عقب براند و این روزها در عراق به عنوان یک قهرمان از وی یاد می شود. این شبکه خبری افزود: این مبارز که از ۱۰ سال پیش راه مبارزه را علیه گروه های تروریستی در عراق انتخاب کرده است، در آزادی شهر راهبردی تکریت در ماه مارس گذشته نقش بسزایی داشت.
فرانس ۲۴ ادامه داد: مردم عراق در کوچه و خیابان ابوعزرائیل ۳۷ ساله را به خوبی می شناسند و او به یک چهره مردمی تبدیل شده است و جوانان عراقی تی شرتهای خود را به تصویر وی منقوش کرده اند و در بازارها نیز لباس هایی با تصویر او به فروش می رسد. 

ابوعزرائیل مصداق بارز آیه شریفه "اشدا علیالکفار و رحما بینهم" است. همرزمان ابوعزرائیل او را بسیار مهربان و دلنازک توصیف میکنند. آنها معتقدند که ابوعزرائیل میدان نبرد با ابوعزرائیل در شرایط عادی زمین تا آسمان تفاوت دارد.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار