عضو فقهای شورای نگهبان:

حزب‌الله لبنان با توسل به حضرت زهرا (س) بر دشمن صهیونیستی پیروز شده است

آیت الله شب زنده‌دار گفت: سید حسن نصرالله در مواجهه با رژیم غاصب اسرائیل در جایی بیان کرد که هرجا سختی بر ما وارد شد و ما در تنگنا قرار می‌گرفتیم، به وجود مقدس حضرت زهرا (س) متوسل شدیم. امروز شاهد هستیم به واسطه همین توسل؛ حزب‌الله لبنان چگونه بر دشمن صهیونیستی پیروز شده است.
کد خبر: ۶۳۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ - 28November 2023

حزب‌الله لبنان با توسل به حضرت زهرا (س) بر دشمن صهیونیستی پیروز شده استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت الله «مهدی شب زنده‌دار» عضو فقهای شورای نگهبان شب گذشته در مراسم افتتاحیه سوگواره «نگین شکسته»، در جمع اقشار مختلف مشهد، با بیان اینکه همه ما در برابر نشر منویات حضرت زهرا (س) مسئول هستیم، به وظایف مردم در مقابل ایشان اشاره و اظهار داشت: اجازه ندهیم ظلم‌هایی که در حق صدیقه طاهره (س) شد و آنچه بر ایشان گذشت، فراموش شود. باید با تشکیل مجالس، محافل و ابزار هنر که در اختیار داریم، نقل کننده ماجرای تلخی که در حق عزیزترین شخص در نزد پیامبر اکرم (ص) انجام شده باشیم تا این قضیه در تاریخ کمرنگ نشده و حفظ گردد.

آیت الله شب زنده‌دار با بیان اینکه با تحلیل، تعمیق و تفکر، درس‌های این واقعه را باید استخراج و استنباط کرد و در اختیار بشریت قرار داد، در ادامه یادآور شد: وظیفه امروز جامعه اسلامی پیاده کردن این مطالب در زندگی سیاسی، فردی و اجتماعی است. خداوند متعال در آیه ۳۵ سوره مبارکه مائده فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» (ای اهل ایمان! از خدا پروا کنید و دست آویز و وسیله‌ای [از ایمان، عمل صالح و آبروی مقرّبان درگاهش]برای تقرّب به سوی او بجویید؛ و در راه او جهاد کنید تا رستگار شوید). امیرالمومنین حضرت علی (ع) در خصوص این آیه فرمودند که ما وسیله رسیدن به خدای متعال هستیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه و الگو برداری از سیره ائمه اطهار (ع) در شکل گیری انقلاب اسلامی، به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: سید حسن نصرالله در مواجهه با رژیم غاصب اسرائیل گفت هرجا سختی بر ما وارد شد و در تنگنا قرار می‌گرفتیم، به وجود مقدس حضرت زهرا (س) متوسل شدیم و امروز شاهد هستیم به واسطه همین توسل چگونه بر دشمن صهیونیستی پیروز شدند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه به اهمیت بزرگداشت و محافل عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در بین شخصیت‌های انقلاب و نظامی به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: امام خامنه‌ای در حاشیه یکی از مراسمات عزاداری حضرت زهرا (س)، در حسینیه امام خمینی (ره) در پاسخ به سوالی درخصوص حضورشان چند ساعت پیش و پس از آغاز مراسم روضه صدیقه طاهره (س)، فرمودند که توشه سال‌شان را از این مراسمات می‌گیرند.

وی همچنین بیان کرد: همه ما شاهد هستیم که این فرزند فاطمه (س) با توسل بر جده بزرگوارش، در این هیاهوی جهان، چگونه با صلابت، ایران اسلامی را رهبری و هدایت می‌کنند.

آیت الله شب زنده­دار در پایان صحبت خود تأکید کرد: مسئولان در هر جایگاهی، کمک کنند تا معارف فاطمی هرچه بیشتر در جامعه گسترش پیدا کند و با زبان هنر همان چیزی که دشمن ما از آن بر علیه اسلام و اهل بیت (ع) استفاده می‌کنند را باید بتوانیم با برگزاری باشکوه و پر رونق‌تر چنین محافلی برگزار کنیم و به جنگ دشمن برویم.

سوگواره نگین شکسته، اشاره به رخداد‌ها و اتفاقات مهم تاریخی پس از رحلت پیامبراکرم (ص) با محوریت شخصیت حضرت زهرا (س) دارد. این برنامه؛ تا ۲۶ آذرماه در رضاشهر مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار