تشریح برنامه‌های کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد

برنامه های کمیته فرهنگی با محوریت برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد.
کد خبر: ۶۳۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵ - 28November 2023

تشریح برنامه‌های کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی شهدا در کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «مصطفی مثنوی» جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویخ و بویراحمد و دبیرکل کنگره شهدای استان در این نشست اظهار داشت: برنامه‌های متنوع و تأثیر گذاری در کمیته فرهنگی پیش بینی شده که بخشی از آن‌ها اجرا شده است و بخشی دیگر در دست اجرا است.

مثنوی افزود: در کمیته فرهنگی از ظرفیت‌های حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی و ... استفاده شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و دبیرکل کنگره شهدای استان در خصوص اجرای تئاتر، سرود، فیلم کوتاه، موشن گرافی و... در کمیته فرهنگی تاکید کرد.

«امین درخشان» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی شهدای استان، عنوان کرد: در کمیته فرهنگی در زمینه موسیقی با استفاده از افراد تأثیر گذار اجتماعی این حوزه در سبک‌های مختلف استفاده می‌شود.

درخشان افزود: طی چند روز آینده با بنیاد شهید و بنیاد فارابی نشستی در خصوص ساخت فیلم سینمایی شهید طیب با محوریت برگزاری دومین کنگره شهدای استان، برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دهه مقاومت که از ۹ تا ۱۹ دی ماه سال جاری است، یادواره شهدای هنرمند و شهدای قرآنی استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تئاتر خیابانی معبر در شهرستان گچساران، جشنواره تئاتر در استان، ۱۶ برنامه تولیدی و... با موضوع کنگره شهدای استان برگزار شد.

درخشان ابراز داشت: در حوزه‌های شعر، سرود، هنر‌های تجسمی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، که برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی در دهدشت و حوزه شعر در دهه فجر از جمله این برنامه‌ها است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تولید محتوا‌های فاخر در اجرای برنامه‌های فرهنگی وهنری از جمله ساخت فیلم، انیمیشن، موشن گرافی و... در دستور کار است.

سرهنگ «ایمان خردمند» معاون فرهنگی و هنری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و دبیر فرهنگی کنگره شهدای استان، عنوان کرد: در بخش‌های سرود، رسانه و مستند برنامه‌هایی در مجموعه سپاه استان تدارک دیده شده است.

خردمند افزود: به مناسبت هفته بصیرت سرود‌هایی در سطح استان به تعداد دانش آموزان شهید استان در میدان‌های مرکزی شهر‌های استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جهت آماده سازی افکار عمومی، ۱۵ سرود متناسب با برگزاری دومین کنگره شهدای استان در حال انجام است.

سرهنگ «عبدالصفا نجاتی» دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: ۳۴ برنامه کمیته فرهنگی جزء برنامه‌های مصوب کنگره است و درصد زیادی از برنامه‌های سایر کمیته‌ها با مدیریت و پشتیبانی همان کمیته‌ها اجرا خواهد شد.

نجاتی افزود: در کمیته فرهنگی در حوزه مستند به ۲۵ مورد در شهرستان‌ها نیاز دارند، که تعدادی در دست اقدام است.

دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های شعر، داستان، هنر‌های دیجیتال و هنر‌های تجسمی از برنامه‌های اولویت دار در این زمینه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار