با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صورت گرفت؛

افتتاح قرارگاه دائمی اربعین مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند

قرارگاه دائمی اربعین مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افتتاح شد.
کد خبر: ۶۳۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹ - 29November 2023

افتتاح قرارگاه دائمی اربعین مناطق آزاد در منطقه آزاد اروندبه گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، قرارگاه دائمی اربعین مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افتتاح شد.

«حجت عبدالملکی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شامگاه دیروز (سه‌شنبه) در این آیین با اشاره به قرار گرفتن مرزهای شلمچه، مهران، بانه و باشماق در مناطق آزاد کشور اظهار داشت: در سال گذشته مناطق آزاد میزبان بیش از ۲ میلیون زائر اربعین بودند و موضوع اربعین حسینی برای مناطق آزاد بسیار حائز اهمیت و کلیدی است.

وی افزود: در اربعین امسال، مناطق آزاد ۲ میلیارد ریال برای رفاه و خدمت رسانی به زائران کربلای معلی هزینه کردند.

عبدالملکی با بیان اینکه مقرر شد تا قرارگاه و دبیرخانه دائمی تشکیل شود تا به موضوع اربعین حسینی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رسیدگی کند، گفت: به دلیل وجود تجارب و تردد گسترده زائران، بهترین منطقه برای تشکیل این قرارگاه، منطقه آزاد اروند بود و سایر مناطق آزاد کشور نیز با این قرارگاه هماهنگ شده و برنامه‌ریزی‌ها در خصوص مراسم اربعین حسینی در منطقه آزاد اروند خواهد بود و این دبیرخانه از امروز فعالیت خود را رسما آغاز و در تمام طول سال تداوم خواهد داشت.

مشاور رئیس جمهور بیان کرد: مناطق آزاد کشور می‌توانند به عنوان بخش کوچکی از کشور زمینه‌ساز با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی باشد و شورایعالی مناطق آزاد نیز در جایگاه خود، تسهیل‌گر این حیطه خواهد بود تا گامی در راستای تحقق تمدن اسلامی مورد اشاره در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بردارد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار