حضور حداکثری اقتدار ملی/ رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان:

اطلس انتخاباتی هرمزگان با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات تدوین شده است

 «کامرانی» گفت: اطلس انتخاباتی هرمزگان و اطلس امنیت انتخابات تدوین کردیم به وزارت کشور ارسال شده است.
کد خبر: ۶۳۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ - 30November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همایش فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان را استانی حیاتی و مهم دانست و گفت: هرمزگان ۷۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و با احتساب پهنه آبی این وسعت دوچندان می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هرمزگان یک میلیون و ۹۱۵ هزار نفر است، گفت: ۳۸ درصد جمعیت استان در بندرعباس زندکی می‌کند و هرمزگان از ۷۵ کشور بزرگتر و از ۸۳ کشور پرجمعیت تر است.

کامرانی تصریح‌کرد: برای اولین بار در دولت خانه احزاب تشکیل شد در حالی که چندین سال و چندین دوره بود که این خانه تشکیل نشده بود اما با پیگیری‌ های استاندار هرمزگان این مهم محقق شد.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان، ابرازداشت: تاکنون ۷ جلسه ستاد انتخابات استان برگزار شده است و جلسات کارگروه‌های تخصصی نیز به ۷۰ جلسه رسیده است.

وی عنوان‌ کرد: اطلس انتخاباتی استان هرمزگان را با نگاه افزایش مشارکت مردم در انتخابات تدوین کردیم که به اداره کل سیاسی وزارت کشور ارسال شده است، ضمن اینکه اطلس امنیتی انتخابات و آسیب‌شناسی انتخابات ادوار گذشته نیز انجام شده است.

کامرانی پیگیری اتصال بخشداری‌ ها به فیبرنوری را از ماموریت‌ های مهم ستاد انتخابات دانست و گفت: بر اساس پیگیری‌ های انجام‌ شده و همکاری دستگاه‌ های مسئول تاکنون ۴۲ بخشداری فاقد شبکه به فیبر نوری متصل شده است.

وی در اشاره به آمار ثبت‌نام‌کنندگان و تحلیل رفتار آن‌ ها، افزود: در حوزه شرق استان، ۸۸ نفر پیش ثبت‌نام کرده بودند که از این بین ۳۹ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند و در حوزه غرب استان نیز از میان ۸۴ پیش ثبت‌نام کننده، ۴۶ نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام نهایی انجام دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تاکید کرد: در حوزه مرکزی استان هرمزگان شاهد پیش ثبت‌نام ۲۳۴ نفر بودیم که در مدت مقرر برای ثبت‌نام نهایی ۱۱۴ نفر فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کردند و مجموعا از ۴۰۶ پیش ثبت‌نام کننده در استان ۱۹۹ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند و وارد روند بررسی صلاحیت‌ ها شدند.

کامرانی با اشاره به فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس نیز گفت: در حوزه انتخابیه مرکزی ۳۱ نفر عدم احراز، ۲۱ نفر عدم تایید و ۶۱ نفر تایید صلاحیت شدند؛ در حوزه انتخابیه غرب استان نیز ۲ نفر عدم احراز، ۳ نفر ۳۲ نفر عدم تایید و ۱۱ نفر نیز تایید شدند ضمن اینکه در شرق استان داوطلب عدم احراز شده نداشتیم اما ۹ نفر عدم تایید و ۳۰ نفر تایید شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: از میان کسانی که ردصلاحیت شده یا صلاحیت آن‌ ها احراز نشده است ۲۴ نفر شکایت خودشان را ثبت نکردند که به منزله انصراف است اما در حال حاضر ۱۷۵ نفر در حال بررسی مجدد هستند و پرونده‌هایشان به دفتر شورای نگهبان در استان ارسال شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان عنوان‌کرد: ۱۳ نفر در استان برای این منظور ثبت نام کرده‌اند که از این بین ۷ نفر در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۳ نفر در گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و سه نفر در گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار