رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس:

ماموریت اصلی درس دفاع مقدس جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزش‌ها است

سرهنگ حیدری گفت: ۲ ماموریت اصلی ما در ترویج دو واحد درس دفاع مقدس جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزش‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۳۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 30November 2023

ماموریت اصلی درس دفاع مقدس جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزش‌ها استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سرهنگ ستاد «حمید حیدری» رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس کشور امروز در همایش اساتید درس دفاع مقدس منطقه شمال خوزستان که با همت کمیته علمی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در سالن نشست‌های دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد، اظهار داشت: ۲ ماموریت اصلی ما جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: اساتید درس دفاع مقدس زمانی باید از عملکرد خود احساس رضایت کنند که نگاه جوانان به دفاع مقدس منطبق با نگاه ما به این دوره باشد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس با اشاره به مقاومت و ایستادگی مردم دزفول با وجود برخورد ۱۷۶ موشک به این شهر در دوران دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ اگر ما دفاع مقدس را روایت نکنیم دشمن آنگونه که می‌خواهد روایت می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تولید محتوا پیرامون دفاع مقدس متناسب با ذائقه مخاطب یادآور شد: تولیدات باید برای جذب دانشجویان و دانش آموزان از گرافیک عالی برخوردار باشند.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه دانش آموزان تا دوره متوسطه ۳۶۱ صفحه درخصوص دفاع مقدس می‌خوانند، بیان داشت: درس آشنایی با ارزش‌های دفاع مقدس به خوبی در شمال خوزستان ارائه شده است.

‏وی افزود: صدور یک بخشنامه در سال ۹۵ مبنی بر محاسبه نشدن نمره در معدل، این درس را با چالش مواجه کرد ضمن اینکه دانشگاه‌ها می‌گویند دانشجویان کارشناسی باید ۲۲ واحد درس عمومی بگذراند لذا موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس با اشاره به وجود ۶۵ استاد درس آشنایی با ارزش‌های دفاع مقدس در خوزستان گفت: اساتید دانشگاه باید با محتوای مناسب به دنبال انتقال آموزه‌های دفاع مقدس، خودباوری و دستاوردهای این دوره به دانشجویان باشند.

وی افزود: ‏در دوره دفاع مقدس سیم خاردار را از ما تحریم کرده بودند ولی اکنون بحث روی موشک است که ‏اگر این بازدارندگی موشکی را نداشتیم خطر داعش به راحتی رفع نمی‌شد.

‏سرهنگ حیدری با اشاره به رفتارهای دوگانه غرب متذکر شد: کشورهای مختلف برای تقویت بنیه نظامی خود تسلیحات خریداری می‌کنند برای مثال کشورهای حوزه خلیج فارس سامانه دفاعی پاتریوت را آمریکا خریداری می‌کنند ولی وقتی پهپاد ایران در جنگ روسیه و اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد اعمال تحریم را برای ما مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار