مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا خبر داد؛

مشارکت ۱۶ تیم بسیج دانشجویی مازندران در مسابقات ملی مناظره دانشجویی

«سادات کرمی» گفت: ۱۶ تیم از دانشجویان بسیجی استان مازندران در مرحله مقدماتی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران ویژه دانشجویان خواهر بسیجی استان مشارکت کردند.
کد خبر: ۶۳۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴ - 30November 2023

مشارکت ۱۶ تیم بسیج دانشجویی مازندران در مسابقات ملی مناظره دانشجویی«سید امیر ساداتی کرمی» مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در حاشیه مرحله مقدماتی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران ویژه دانشجویان خواهر بسیجی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با بیان اینکه مسابقه مناظرات دانشجویی با حضور ۱۶ تیم از دانشجویان بسیجی استان از شرق تا غرب استان امروز برگزار شد، اظهار داشت: این مناظرات از صبح چهارشنبه هشتم آذر تا پنجشنبه نهم آذر برگزار شده است.

وی افزود: این مناظرات به صورت هدفمند برگزار شد و موضوعاتی که به عنوان موضوعات مسابقات تعیین شد مسائل اصلی بود که در ذهن و باور خیلی از دانشجویان به عنوان شبهه مطرح می‌شد و نیاز به پاسخ استدلالی بود.

این مسئول ضمن برشمردن اهداف این مناظره، تصریح کرد: یاد گرفتن و تمرین کردن مباحثه منطقی و مستدل و مسلح شدن به ابزار منطق استدلال در صحبت کردن با کسانی که با ما اختلاف نظر دارند، از اهداف به شمار می‌آید.

سادات کرمی ادامه داد: همچنین مسلط شدن به نظرات موافق و مخالف موضوعاتی است که در افکار عمومی منتشر می‌شود و بعضا مخاطب پاسخ اقناعی ندارد؛ این دو هدف اصلی بود که هدف اول مهمتر است.

وی ادامه داد: تلاش داریم بتوانیم کرسی‌های آزاداندیشی و گفت‌وگو‌های منطقی و مبتنی بر تفکر و استدلال را در دانشگاه‌ها ترویج کنیم که یکی از ملزوماتش بوده و به نوعی مهارت افزایی دانشجویان است.

سادات کرمی با بیان اینکه بسیج دانشجویی از تجربه جهاد دانشگاهی در برگزاری این برنامه بهره گرفته است، تصریح کرد: سعی می‌کنیم تیم‌های منتخب این مناظرات را در مسابقات مناظره جهاد دانشگاهی در اواخر آذر برگزار می‌شود مشارکت دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار