در دیدار با معاون عملیات ستاد کل ارتش عمان؛

فرمانده نیروی دریایی سپاه: امنیت تنگه هرمز توسط کشورهای منطقه تامین می‌شود/ ایران همواره به‌دنبال همگرایی بین ملت‌های مسلمان است

سردار تنگسیری با اشاره به تولید تجهیزات جنگ‌افزارهای بومی گفت: جوانان ما در نیروی دریایی سپاه، طراحی و تولید شناورهایی را انجام داده‌اند که در دنیا بی‌نظیر است.
کد خبر: ۶۳۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ - 01December 2023

فرمانده نیروی دریایی سپاه: امنیت تنگه هرمز توسط کشورهای منطقه تامین می‌شود/ ایران همواره به دنبال همگرایی بین ملت‌های مسلمان استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (جمعه) با سرتیپ ستاد «حامد بن عبدالله بن احمد البلوشی» معاون عملیات ستاد کل ارتش عمان دیدار کردند.

دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این دیدار اظهار داشت: تامین امنیت تنگه راهبردی هرمز با کشور‌های منطقه است و حضور بیگانگان تنها برای ایجاد تفرقه بین ملت‌های مسلمان است.

دریادار تنگسیری افزود: دلایل حضور بیگانگان ایجاد درگیری، تفرقه، فروش سلاح و غارت منابع این مناطق مهم از جهان است.

وی تصریح کرد: همیشه به دنبال وحدت و همگرایی بین ملت‌های مسلمان بوده‌ایم و از دیرباز با برادرانمان در کشور دوست و برادر سلطنت عمان نیز روابط بسیار خوبی داشته‌ایم و در جنگ هشت ساله تحمیلی هم در مقابل رژیم بعث، این کشور از ایران حمایت و کمک‌های خوبی کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به جنایات رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی در هفته‌های اخیر خاطرنشان کرد: از کشور دوست و برادر سلطنت عمان به‌دلیل مواضع خوبشان در مقابل رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی برای کشتار وحشیانه کودکان و زنان غزه مظلوم تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: پشتیبانی و حمایت از تمام ملت‌های مسلمان امری واجب و ضروری می‌دانیم و هیچ فرقی بین شیعه و برادران اهل سنت نمی‌گذاریم.

سردار تنگسیری با اشاره به تولید تجهیزات جنگ‌افزار‌های بومی گفت: جوانان ما در نیروی دریایی سپاه، طراحی و تولید شناور‌هایی را انجام داده‌اند که در دنیا بی‌نظیر است و در موضوع موشکی، پهپادی و زیرسطحی نیز دستاورد‌هایی زیادی داشته‌ایم که دشمنان تنها از بخشی از آن مطلع هستند.

سرتیپ ستاد حامد بن عبدالله بن احمد البلوشی معاون عملیات ستاد کل ارتش عمانی نیز با قدردانی از مهمان‌نوازی نیروی دریایی سپاه، گفت: در تعاملات و ایجاد امنیت در کنار و همراه شما هستیم و معتقدیم که ما ملت‌های مسلمان باید در تولید امنیت و پیشرفت در کنار هم باشیم.

به گزارش تسنیم، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی کشور سلطنت عمان با هدف گسترش روابط دوستانه و تعاملات آموزشی بین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور سلطنت عمان، اجرای مصوبات کمیته دوستی مشترک نظامی ۲ کشور و همچنین شرکت در رزمایش امداد و نجات نیرو‌های دریایی ایران و عمان، هفتم آذرماه همزمان با سالروز نیروی دریایی راهبردی ارتش وارد اسکله منطقه یکم نیروی دریایی امامت بندرعباس شد.

ناوگروه نیروی دریایی کشور عمان در مدت سه روز اقامت در بندرعباس، ضمن دیدار با فرماندهان منطقه یکم دریایی امامت نداجا، با حضور در گلزار شهدای بندرعباس، به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام خواهند کرد. برگزاری مراسم معنوی محفل انس با قرآن با حضور کارکنان منطقه یکم امامت نداجا و کارکنان ناوگروه عمانی از دیگر برنامه‌های این ناوگروه است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار