در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری مطرح شد؛

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر: دلاورمردان نیروی دریایی باعث عزت و افتخار ایران اسلامی هستند

امیر دریادار دوم «شفقت رودسری» گفت: امروز دلاورمردان نیروی دریایی در عرصه‌های مختلف باعث عزت و افتخار ایران اسلامی هستند.
کد خبر: ۶۳۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ - 01December 2023

امروز دلاورمردان نیروی دریایی باعث عزت و افتخار ایران اسلامی هستندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، امیر دریادار دوم «آریا شفقت رودسری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامی‌داشت هفتم آذر و روز نیروی دریایی اظهار داشت: دلاورمردان این نیرو در عرصه‌های مختلف باعث عزت افتخار ایران اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه دریا یک موهبت الهی است و خداوند آن را به کشور عزیز ما اهدا کرده است، افزود: امروز اگر کشوری به دریا راه نداشته باشد اصطلاحاً دچار خفگی ژئوپلوتیکی شده است و این نعمت را در شمال و جنوب کشور دارا هستیم.

امیر دریادار شفقت رودسری با عنوان اینکه در دوران دفاع مقدس دشمنان نظام اسلامی بسیج شده بودند تا این نظام نوپا را از پای درآورند، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن روزی که همه چیز وابسته به نفت بود نیروی دریایی اجازه نداد حتی یک روز خطوط مواصلاتی ما قطع شود.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر ادامه داد: در دوران دفاع مقدس دلاور مردان نیروی دریایی اجازه ندادند حتی یک روز فرایند صادرات و واردات در کشور قطع شود و بیش از ۱۰ هزار کشتی توسط همرزمان نیروی دریایی در دفاع مقدس اسکورت شده است.

امیر دریادار شفقت رودسری گفت: پس از دوران دفاع مقدس نیز در جای جای جهان حضور پیدا کردیم و امروز نود و دومین ناوگروه نیروی دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن در حال تأمین امنیت برای کشتی‌های تجاری و نفتکش ماست و هر جایی که لازم باشد همرزمان ما حضور پیدا می‌کنند و امنیت خطوط کشتیرانی و نفتکش و... را تأمین خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به مأموریت ناوگرو ۸۶ که از جوانان آموزش دیده در دانشگاه حضرت امام خمینی (ره) در نوشهر بودند، بیان کرد: این جوانان توانستند مأموریتی را انجام دهند و عبور از اقیانوس‌های وحشی با شناور ایرانی افتخار محسوب می‌شود.

وی ساخت ناو شکن تمام ایرانی دیلمان را از دیگر افتخارات ایران اسلامی بیان کرد و گفت: وعده می‌دهیم که دلاور مردان و همرزمان جان برکف آماده هستند که جان خود را در راستای اقتدار و عزت ایران اسلامی فدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها