مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان:

وجود پیوست فرهنگی در روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای در محلات کم برخوردار ضروری است

«حمید رضا زارعی» گفت: وجود پیوست فرهنگی در روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای در محلات کم برخوردار و حاشیه‌ای ضروری است.
کد خبر: ۶۳۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 01December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «حمیدرضا زارعی»  مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان در جلسه قرارگاه تحول اجتماعی استان با حضور معاون تعالی و تشکلات، معاون رصد و شناسایی و معاون خانواده و امور بانوان کارگروه حاشیه‌نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور و فعالان تشکل های اجتماعی محلات کم برخوردار شهر بندرعباس، با اشاره به اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی در محلات کم برخوردا، اظهار داشت: برنامه ریزی برای اجرای برنامه های تحول اجتماعی و فرهنگی در محلات کم برخوردار و حاشیه ای شهر بندرعباس نقش بسزایی در کاهش مشکلات این محلات دارد.

وی افزود: محلات کم برخوردار و حاشیه ای شهر بندرعباس از مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف رنج می برند نیازمند توجه ویژه هستند.

مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان، تصریح کرد: برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی در محلات کم برخوردار و حاشیه ای و تقویت زیرساخت های آموزشی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی در محلات کم برخوردار بندرعباس از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: وجود پیوست فرهنگی و اجتماعی همزمان با اجرای برنامه های تحولی و توسعه ای در محلات کم برخوردار و حاشیه ای نیازمند اهتمام ویژه است.

مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان، اظهار داشت: اجرای طرح تحول اجتماعی در محلات کم برخوردار و حاشیه ای مختص محلات مرکز استان نباشد و در برنامه ریزی ها به محلات کم برخوردار و حاشیه ای شهرستان های هرمزگان که از مشکلات عدیده ای رنج می برند نیز توجه گردد و اعتبارات ویژه ای برای رفع مشکلات محلات کم برخوردار شهرستان ها دیده شود.

زارعی گفت: اجرای طرح های تحول اجتماعی و فرهنگی در محلات کم برخوردار و حاشیه ای با بهره گیری از طرفیت های تشکل های مردمی فعال در این محلات که از نزدیک با مشکلات آشنا هستند نوید بخش خروجی مناسب این طرح هست.

وی خاطرنشان کرد: بهره گیری از طرفیت های مردمی برای رفع مشکلات از اولویت های مهم ریاست محترم جمهور، وزیر کشور و استاندار استان است و استان از اجرای طرح تحول اجتماعی در محلات کم برخوردار و حاشیه ای به صورت ویژه استقبال می کند.

مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان، تصریح کرد: کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط با قرارگاه تحول اجتماعی استان برای اجرای طرح های مورد هدف در محلات کم برخوردار و حاشیه ای همکاری کامل و نزدیکی داشته باشند تا طرح به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

در این نشست بیش از ۱۰ نفر از نمایندگان تشکل های مردمی فعال در محلات کم برخوردار و حاشیه ای شهر بندرعباس به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات جهت اجرای برنامه های تحول اجتماعی در این محلات پرداختند.

بازدید میدانی از ۱۳ محله کم برخوردار و حاشیه ای شهر بندرعباس از برنامه های دیگر هیات اعزامی کارگروه حاشیه‌نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور به استان هرمزگان در جریان سفر دو روزه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها