ای بی سی نیوز:

آتش‌بس غزه یک پیروزی تمام عیار برای حماس بود

برخی منابع آمریکایی گفته‌اند که توقف درگیری‌های اخیر در باریکه غزه از نظر نظامی و سیاسی برای حماس یک پیروزی تمام عیار بود.
کد خبر: ۶۳۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ - 02December 2023

آتش‌بس غزه یک پیروزی تمام عیار برای حماس بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وب سایت آمریکایی‌ای بی سی نیوز در گزارشی به نقل از کارشناسان نظامی گفته است که توقف درگیری‌های اخیر در باریکه غزه یک پیروزی تمام عیار برای حماس از نظر نظامی و سیاسی بود و به این گروه فلسطینی امتیاز تاکتیکی داد.

کارشناسان نظامی در این گزارش گفته‌اند که حماس پس از آتش بس از نظر نظامی قوی‌تر می‌تواند به مقابله با اسرائیل ادامه دهد.

حماس به احتمال زیاد از آتش بس برای تجهیز مجدد، تسلیح و استقرار نیرو‌های خود استفاده کرده است.

همچنین خبرگزاری رویترز هم در گزارشی تحلیلی با اشاره به نام سه فرماندهان حماس، از برنامه بلندمدت تل آویو برای ترور آن‌ها خبر داده است.

ضیف، رئیس شاخه نظامی حماس، مروان عیسی نفر دوم در رأس هرم و یحیی سنوار رهبر حماس در غزه سه مردی هستند که در صدر فهرست اسرائیل برای ترور قرار دارند.

رویترز به نقل از سه منبع حماس بدون ذکر نام گفت که این سه رهبر احتمالاً از تونل‌های غزه عملیات نظامی حماس را هدایت می‌کنند و مذاکرات را برای مبادله فلسطینی‌های زندانی در اسرائیل با گروگان‌ها رهبری می‌کنند.

در عین حال دو کارشناس نظامی به رویترز گفتند که ترور سنوار، ضیف و عیسی به اسرائیل فرصت می‌دهد تا مدعی یک پیروزی نمادین مهم شود. اما دستیابی به این هدف طولانی و پرهزینه خواهد بود و هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار