رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

نماز، جامعه‌ساز است

حجت الاسلام «رستمی» گفت: جامعه با نماز ساخته می‌شود و اولین گام در تربیت انسان نماز است.
کد خبر: ۶۳۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ - 02December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد رهبری در دانشگا‌ه‌ها در جریان سفر به هرمزگان اظهار داشت: نماز مهمترین رکن بندگی و اولین دستور خداوند به پیامبر است.

وی افزود: معیار کلی ارزیابی نظام و حکومت نماز است و خداوند می‌فرماید مومنان واقعی کسانی هستند که وقتی به آن ها قدرت و حکومت می دهیم نماز بر پا می دارند. پس اگر نماز انسان قبول شود بقیه اعمالش هم قبول می شود.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه در حقیقت خداوند با نماز به تمام بندگانش فرصت ملاقات خصوصی داده و این در حالی است که ما برای وقت گرفتن از یک مسئول، کلی تلاش می کنیم در حالی که خداوند روزی 5 بار فرصت این ملاقات را داده است و این لطف و مهربانی خداوند نسبت به بنده اش است، عنوان کرد: خداوند در نماز عظمت قرار داده و به حق، نماز معراج مومن است. مومن در نماز می تواند چیزهای زیادی را کسب کند و آن مقدار بر انسان اثر می گذارد که به حضور قلب در آن نائل شود.

وی گفت: جامعه با نماز ساخته می شود و اولین گام در تربیت انسان نماز است. از قبل از سن بلوغ باید به فرزندان نماز آموزش داد زیرا که به تبعه نیاز انسان ها به خالق هستی نماز یکی از بهترین راه های اتصال به خداوند است.

رئیس نهاد رهبری متذکر شد: در محاسبات مادی نمی‌توانیم با دشمن مقابله کنیم اما وقتی محاسبه ما متکی به خداوند که همان نماز است قادر خواهیم بود در مقابل دشمن مقاومت کرده و به پیروزی برسیم.

حجت الاسلام ‌رستمی در پایان با اشاره به این مطلب که یکی از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت ها قوی کردن ایمان بوده است چرا که هر چقدر مسئولیت سنگین تر باشد، باید بیشتر از نماز و خداوند کمک گرفت، ابراز داشت: پیروزی و موفقیت های ما در میادین نبرد متکی بر امکانات مادی نیست بلکه با کمک نماز و قدرت الهی اتفاق می افتد. اگر دقت نمایید در خواهید یافت که امروز با کدام قدرت شما رزمندگان ما در نیروهای مسلح و بخصوص نیروی دریایی در مقابل زورگویی‌های آمریکایی ها بایستند تا جایی که آنها همواره برای فرار از شکست از رویارویی با شما فاصله گرفته‌اند و حتی زمانی که در حوزه آب های خلیج فارس قرار می گیرند با زبان فارسی با شما صحبت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار