برگزاری نشست هم اندیشی معاونان وزارت ارشاد با اهالی هنر و رسانه قشم

نشست هم اندیشی معاونان مطبوعاتی و اطلاع رسانی و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه جزیره قشم برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ - 02December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، نشست هم اندیشی معاونان مطبوعاتی و اطلاع رسانی و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه جزیره قشم برگزار شد.

«ادریس راموز» معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه اظهار داشت: قشم با وجود فرهنگ غنی و نزدیکی فرهنگی با بسیاری از کشورهای منطقه، می تواند نقش موثر و قابل توجه در حوزه دیپلماسی فرهنگی کشور ایفا کند.
وی ادامه داد: برای توسعه مناسبات و رویدادهای فرهنگی و هنری در قشم نیازمند سیاست گذاری دقیق و نگاهی ویژه جهت بهره مندی از توانایی و ظرفیت های موجود در اهالی فرهنگ و هنر جزیره هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: در مجموعه منطقه آزاد قشم امیدواریم با همراهی و همکاری نزدیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، می توان رویدادها و اتفاقات خوبی را عرصه های فرهنگی و هنری رقم زد.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه بیان داشت: باید از استعداد ها و توانمندی های موجود در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله در رسانه ها، کتاب ها، هنرهای نمایشی و تجسمی موجود در جزیره بیشتر صحبت کرد و به معرفی آن پرداخت.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی تصریح کرد: هنرمندان جزیره قشم دغدغه های درست و به جایی دارند و باید در خاطر داشت که بزرگترین رسالت هنرمندان و اهالی فرهنگ طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ایجاد آگاهی و امیدآفرینی در جامعه است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: در حوزه فرهنگ برای تامین منابع، نیازمند نگاه کلان جهت سیاست گذاری درست و رویداد های متنوع هستیم و برای حل مشکلات مطرح شده نیز برنامه های حمایتی متفاوتی پیش بینی شده است.

یاسر احمدوند اضافه کرد: توقف امور فرهنگی و هنری به بهانه های مختلف، به زیان تمامی شهروندان است و مسئولان نباید هیچ تاخیری در انجام امور داشته باشند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خاطرنشان کرد: جزیره قشم موقعیت تمدنی ویژه ای در مرز های جنوبی کشورمان داراست و در این منطقه به عنوان نماد خلیج فارس شناخته می شود.

فرشاد مهدی پور ادامه داد: جزیره قشم از نظر زیست بوم، فرهنگ و ارتباطات بین فرهنگی جایگاه ویژه ای در حوزه روابط بینافرهنگی با سایر کشور های منطقه دارد و البته نماد وحدت میان مذاهب و فرهنگ های مختلف نیز می باشد.

وی خاطرنشان کرد: کمک ها و حمایت های متعددی در حوزه های مختلف برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه‌ها پیش‌بینی شده است که به مرور براساس ضوابط شرایط برای بهره مندی از آنها فراهم می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها