مسئول سازمان بسیج اصناف کشور:

نقش‌آفرینی بسیج در عرصه اقتصادی موجب شکوفایی تولید می‌شود

حسن‌پور گفت: اگر بسیج در صنعت طلا و جواهر به میدان بیاد و نقش‌آفرینی کند می‌تواند اشتغال ایجاد کند و سرمایه کشور را افزایش دهد، چون بسیج در این حوزه ذی‌نفع نیست جامعه بیشتر از این تشکل مردمی پذیرش دارد و این حضور می‌تواند سرآغاز اتفاقات خوبی در حوزه‌های تولید باشد.
کد خبر: ۶۳۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ - 02December 2023

نقش‌آفرینی بسیج در عرصه اقتصادی موجب شکوفایی تولید می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در پی برگزاری هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر مشهد، «غلامرضا حسن‌پور» مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در سخنانی اظهار داشت: در راستای دغدغه‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی، در مجموعه بسیج چندین میز بین‌المللی مانند میز عراق، روسیه، سوریه و لبنان را فعال شده است. همچنین به‌زودی میزهای پاکستان و افغانستان نیز راه‌اندازی و با میزهای خراسان شمالی و خراسان جنوبی فعال خواهند شد و فعال شدن میز عربستان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بسیج با همکاری اتاق بازرگانی و اصناف می‌تواند اقداماتی که شاید از توان‌ بخش خصوصی خارج است را انجام دهد چراکه برخی موانع و بخشنامه‌ها  وجود دارد که بخش خصوصی اگر بخواهد از آن دفاع کند این تصور پیش می‌آید که شاید منافع خود را در نظر می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ادامه داد: اگر بسیج به میدان بیاد و نقش‌آفرینی کند برخی کارها می‌تواند اشتغال ایجاد کند و سرمایه کشور را افزایش دهد، چون بسیج ذی‌نفع نیست جامعه بیشتر پذیرش دارد و این حضور می‌تواند سرآغاز اتفاقات خوبی در حوزه‌های تولید باشد.

حسن‌پور تصریح کرد: امیدوارم مشکلاتی که در سر راه تولید مطرح شده، بررسی شود تا اگر لازم است این مباحث در جلسه سران قوا مطرح شود تا برخی از موانع موجود برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متأسفانه از صنعت طلا و جواهر که اشتغال‌آفرین و سرمایه‌ساز و ارزآور است، غفلت کرده‌ایم، بیان داشت: این غفلت سبب شده تا برخی از بزرگان این صنعت به خارج از کشور مهاجرت کنند و سرمایه‌هایشان را نیز با خود ببرند. امیدواریم دولت بیش از گذشته به این حوزه توجه کند تا به جای نگاه به خارج از کشور، با رفع موانع تولید بتوانند به اشتغال و تولید کشور کمک کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور یادآور شد: اگرچه متأسفانه در این صنعت گاهی برخی از افراد بازاری‌نما و قاچاقچی هم فعالیت دارد که با آن‌ها برخوردهایی انجام می‌شود، اما این به آن معنی نیست که همه را متهم کنیم زیرا اکثریت فعالان حوزه صنعت طلا، جواهر و گوهرسنگ‌ها، انسان‌های شریف، دلسوز و سختکوشی هستند که دلشان برای اعتلای کشورشان می‌تپد.

حسن‌پور عنوان کرد: باید صادرات در بخش صنعت طلا و جواهر فعال شود تا در حوزه تولید در این عرصه موفق‌تر باشیم و بتوانیم موانع موجود بر سر راه تولید و صادرات را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه تجلی زحمات و هنر صنفی است که در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و کرونا به مردم و نظام کمک کرده‌اند. امید است که با تدابیر ارزنده مجلس، دولت و متولیان امر بتوانیم این زحمات را جبران کرده و به تقویت جایگاه بین‌المللی صنعت طلا و جواهر کمک کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار