در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل بین‌الملل: راهبرد هوشمندانه محور مقاومت در برابر صهیونیست‌ها/ کرانه باختری با تمام قوا به صحنه آمده است

قنادباشی گفت: افزایش و گسترده‌تر شدن جبهه‌های نبرد علیه رژیم صهیونیستی را می‌توان یکی از راهبرد‌های محور مقاومت دانست که بسیار هوشمندانه طراحی شده و با دقت در حال اجراست.
کد خبر: ۶۳۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 03December 2023

کارشناس مسائل بین‌الملل: گسترده‌تر شدن جبهه‌های نبرد علیه رژیم صهیونیستی راهبرد هوشمندانه محور مقاومت است/ کرانه باختری با تمام قوا و به صورت بی‌سابقه‌ای به صحنه آمده است«جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس با اشاره به طولانی شدن و شدت گرفتن جنگ غزه و گسترش جبهه‌های نبرد علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد فشار بی‌سابقه‌ای بر رژیم صهیونیستی هم در حوزه نظامی و هم در حوزه افکار عمومی جهان هستیم و عمده‌ترین نگرانی‌های مقامات غربی برگزاری تظاهرات‌ها و اجتماعاتی است که هر روز بر وسعت و دامنه آن افزوده می‌شود.

قنادباشی با اشاره به خطرناک بودن راهپیمایی‌های ضد صهیوینستی در اروپا و آمریکا، افزود: این راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ها می‌تواند برای منافع دنیای غرب خطرناک باشد و خطرات جدی و پیش‌بینی نشده‌ای را برای مراکز دولتی و حکومتی آن‌ها به‌دنبال داشته باشد. این مخاطرات به خصوص برای کشور‌های فرانسه و آمریکا نسبت به سایر کشور‌ها نیز بیشتر است. زیرا همانطور هم که قبلا مشاهده کردیم کنگره آمریکا یک‌بار توسط معترضان اشغال شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل پیرامون افزایش و گسترده‌تر شدن جبهه‌های نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ادامه داد: افزایش و گسترده‌تر شدن جبهه‌های نبرد علیه رژیم صهیونیستی را می‌توان یکی از راهبرد‌های محور مقاومت دانست که بسیار هوشمندانه طراحی شده و خیلی هوشمندانه هم در حال اجرا است.

وی با اشاره به هوشمندانه عمل کردن محور مقاومت خاطرنشان کرد: محور مقاومت آنقدر در این روز‌ها هوشمندانه عمل کرده است که نه‌تنها «اسرائیل» بلکه حامیان آن نیز پیش‌بینی شکل‌گیری چنین شرایطی را هم نکرده بودند. به همین دلیل آن‌ها راه‌حل موثری را که بتواند آن‌ها را در برابر واکنش‌های سنگین محور مقاومت ایمن کند، ندارد.

قنادباشی به فعال شدن کرانه باختری هم اشاره و اضافه کرد: کراننه باختری با توجه به خساراتی که داده است؛ اما مشاهده می‌کنیم که با تمام قوا و به صورت بی‌سابقه‌ای به صحنه آمده و به خوبی رژیم صهیونیستی را در داخل مشغول خود کرده است. ضمن اینکه اعراب داخل سرزمین‌های ۱۹۴۸ هم فعال شدند و یک وحدت بی‌نظیری را بین فلسطینیان و جریان مقاومت شکل گرفته است. 

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به متهم شدن غربی‌ها به نژادپرستی، عنوان کرد: اخیرا هم شاهد هستیم که غربی‌ها متهم به نژادپرستی شدند. مخصوصا بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود غربی‌ها را متهم کردند که از نژادپرستی حمایت می‌کنید، شاهد ایجاد شدن یک بن‌بست جدیدی برای غربی‌ها در موضوع جنگ غزه هستیم.

وی تصریح کرد: البته پیش از این بحث ضدیت رژیم صهیونیستی با مجامع بین‌المللی مطرح بود و این رژیم جرایمی همانند نسل‌کشی، مجازات‌های جمعی و کودک‌کشی را مرتکب می‌شد، اما الان بحث نژادپرسی هم به تمامی جرایم آن اضافه شده است که دولت‌های غربی را در یک بن‌بستی قرار داده که صراحتا نمی‌توانند از رژیم صهیونیستی حمایت و پشتیبانی کنند.

قنادباشی در پایان گفت: در حقیقت باید گفت اگر غربی‌ها بخواهند در ماجرای جنگ غزه از رژیم صهیونیستی حمایت و پشتیبانی کنند، به معنای حمایت آن‌ها از نژادپرستی است؛ لذا به نظر من راه حل آتش‌بس را می‌توان تنها راهی دانست که غربی‌ها آن را به رژیم صهیونیستی توصیه می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار