در بدو ورود به کشور عراق مطرح شد؛

سرلشکر باقری: بررسی زمینه‌های توسعه روابط نظامی میان ایران و عراق/ همکاری‌های عملیاتی و آموزشی با عراق خواهیم داشت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی با کشور عراق نداریم، گفت: هدف از سفرم به کشور عراق، بررسی زمینه‌های توسعه روابط نظامی میان دو کشور است.
کد خبر: ۶۳۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ - 02December 2023

سرلشکر باقریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امشب (شنبه) در بدو ورود به کشور عراق در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این سفر دو روزه به کشور همسایه‌ و برادر عراق، ملاقات‌هایی را با مقامات ارتش و مسئولان سیاسی این کشور خواهم داشت،  اظهار داشت: هدف از این سفر بررسی زمینه‌های توسعه روابط نظامی میان دو کشور همسایه است.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه ما از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی با کشور عراق نداریم، افزود: عراق کشور دوست و همسایه ما است و بر این اساس، مسیر توسعه همکاری‌های نظامی را با این کشور طی می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از دانشجویان ارتش عراق در دانشگاه‌های نیروهای مسلح ما مشغول تحصیل هستند و متقابلاً امکان حضور دانشجویان نیروهای مسلح ما نیز در کشور عراق وجود دارد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ما (ایران و عراق) ارتباطات گوناگون عملیاتی و آموزشی را با یکدیگر خواهیم داشت، تصریح کرد: در این سفر، این زمینه‌ها را با رئیس ستاد مشترک عراق و سایر مسئولان عراقی بررسی خواهیم کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در پایان اظهار امیدواری کرد که زمینه توسعه روابط مناسب در این سفر پایه‌گذاری شود.

بنابر این گزارش، سرلشکر باقری عصر امروز و در رأس یک هیئت بلندپایه نظامی به بغداد سفر کرد.

دیدار با مقامات بلندپایه سیاسی و دفاعی و مذاکره پیرامون همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای و همچنین بازدید از مراکز نظامی کشور عراق از برنامه‌های مهم رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان در این سفر است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها