در تقابل با انتفاضه سوم؛

ژنرال سعودی: حمایت تسلیحاتی از ملت فلسطین باعث نابودی آنها می شود!

یکی از مقامات عالی رتبه و با نفوذ سعودی که چندین بار با مقامات رژیم صهیونیستی نشست‌هایی داشته طی سخنانی حمایت تسلیحاتی از فلسطینی‌ها را خودکشی در حق ملت فلسطین تلقی کرد.
کد خبر: ۶۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷ - 22December 2015

ژنرال سعودی: حمایت تسلیحاتی از ملت فلسطین باعث نابودی آنها می شود!

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ژنرال انور عشقی ژنرال بازنشسته سعودی و از افراد نزدیک به خاندان حاکم بر عربستان که چند ماه پیش هم در واشنگتن با دوری گلد از مقامات صهیونیست دیدار کرده بود، هم اکنون تلاشهای تازهای را برای نزدیکی با اسرائیل در پیش گرفته است.

دانه زیدان مقاله نویس این پایگاه خبری در این باره چنین نوشت: انور عشقی ژنرال سعودی سعی میکند، خود را به رژیم صهیونیستی و شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نزدیک سازد، وی یک بار بنیامین نتانیاهو را مردی نیرومند و شخصیتی حکیم و اندیشمند توصیف کرده بود، وی با این اظهارنظر حتی نظر شخص باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را هم نقض کرده است.

عشقی در یک مصاحبه تلویزیونی جدید با شبکه خبری الجزیره انگلیسی تاکید کرده است که ایران در نظرش دشمن است، وی در همین نظرش، هم معتقد بود، نباید اسرائیل درقبال دیگر کشورهای منطقه منزوی شود، از این رو ابراز امیدواری کرد، دشمنی بین فلسطینیان و صهیونیستها به پایان برسد.

به گفته وی، با پایان دشمنی بین فلسطینیان و اسرائیل یک همکاری فراگیری با حضور خود اشغالگران صهیونیست برای ایستادگی برضد ایران که به زعم وی دربرگیرنده تهدیدی مشترک است، صورت گیرد، چرا که به عقیده این ژنرال سعودی، ایران تهدیدی مشترک در تلاش برای بدست آوردن سلاح هستهای به شمار می آید.

ژنرال انور عشقی در این خصوص همچنین تهران را به دلیل آن چه وی حمایت تسلیحاتی از فلسطینیان دانسته انتقاد کرد و گفت: آنها با ارسال سلاح به فلسطینیان باعث می شوند، تا فلسطینیان خود را نابود سازند.

وی در توجیه علت عدم حمایت کشورش از ملت فلسطین و ارسال نکردن سلاح برای آنها چنین گفت: ما نمی خواهیم ملت فلسطین خود را نابود کند، از این رو می خواهیم از این طریق با عزت و سربلندی زندگی کند.

آن چه باعث خنده می شود، این است که عشقی حتی سوال تمسخر آمیز مجری از خود را به درستی درک نکرد، وقتی از وی درباره مدت زمانی که وی پیش بینی می کند، تا بین کشورش و رژیم صهیونیستی روابط عادی شود، در کمال جدیت پاسخ گفت: در هر لحظه ای که تل آویو قبول کند، ریاض اقدام به بازگشایی سفارت خود در تل آویو خواهد کرد، یعنی هر زمان که اسرائیل با طرح سازش مطرح شده در سال 2002 که برپایه اصل مبادله زمین در برابر سازش است، این اتفاق هم خواهد افتاد.

این نخستین باری نیست که ژنرال عشقی به نمایندگی از اتحادیه عرب و دولت های عربی از رژیم صهیونیستی التماس می کند، تا با طرح سازش عربی موافقت نماید، طرحی که به صورت یک جانبه چشم پوشی های را به رایگان به طرف دیگر تقدیم می کند.

این تلاش های ژنرال عشقی همه برای طرحی است که در قبال این چشم پوشی های بزرگ قرار است رژیم صهیونیستی ، تنها تکه ای از خاک فلسطین بدون هیچ ارزشی که بخواهد دربرگیرنده داشتن قدرت باشد،  به فلسطینان واگذار سازد.

تلاشها و عبارات و جملاتی که از سوی ژنرال سعودی "عشقی" در توصیف و توجیه مرد پست رژیم صهیونیستی ( نتن یاهو ) استفاده می شود، و وی را مرد نیرومند و فرمانده ای دور اندیش خطاب کرده، بعد از سوال های چالشی مجری و بعد از شنیده شدن عباراتی از یک مرد عرب سعودی در برنامه که نتانیاهو را با آن شیوه ( نتن یاهو ) یعنی مرد پست رژیم صهیونیستی مخاطب قرار داد، کم ارزش تر نمود، وی بعد برای توجیه توصیف نتانیاهو به مرد نیرومند گفت منظورم مرد نیرومند در کشورش است ! کشورش ؟ کدام کشور ای ژنرال؟ همان رژیم اشغالگری که طرح سازش شما برای توجیه و تامین امنیت آن مطرح شده است ؟ حال باید بگویی منظور تو کدام فلسطین است، آن فلسطین که از قبل هم فلسطین نامیده می شد، یا فلسطینی که امروز هم فلسطین است ؟.

به طور کلی منظور تو ای عشقی از لفظ کشورش کدام سرزمین است، فلسطین که قبلا فلسطین بوده و صهیونیستها آن را اشغال کرده اند و با این گفته شما این رژیم را به رسمیت شناخته ای یا منظورت فلسطینی است که تاکنون فلسطین است ؟ در این صورت هم لفظ کشورش لفظی بی معنی است.

سخنان این ژنرال سعودی که در توجیه آمادگی کشورش برای همکاری با رژیم صهیونیستی از بیم سلاح هسته ای ایران، مایه تمسخر واقعی است، گویا هنوز این ژنرال نشنیده یا به او نگفته اند این رژیم واقعا سلاح هسته ای دارد ؟ یا این که داشتن چنین سلاحی برای اسرائیل حلال و برای ایران حرام است؟.

اکنون این پرسش را مطرح می کنیم که چرا این ژنرال سعودی زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی را تهدیدی نمیداند، در حالی که احتمال داشتن سلاح هستهای از سوی ایران را تهدیدی میداند، که مستلزم اقدام فوری برضد آن است؟

اگر چه پیش بینیها و گزارش ها از وجود دست کم 200 کلاهک هسته ای توسط رژیم صهیونیستی حکایت دارند، و البته این غیر از شمار موشک های بالستیک قاره پیماست، که در عین حال قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند، اما با این وجود ما هنوز به عنوان مثال نشنیده ایم که عشقی، روزی از خطر توسعه طلبی صهیونیستی ها سخن بگوید.

اگر چه رژیم صهیونیستی کار ساخت سلاح هسته ای را از نزدیک به 25 سال قبل آغاز کرده است و اطلاعات خطرناک در این رابطه از سوی مهندس هسته ای صهیونیست بنام " مُردخای وانونو " در سال 1986 فاش شده است، اما تا به امروز هیچ اقدامی در این رابطه از سوی مجامع بین المللی و عربی برضد اسرائیل ندیدیم که بخواهند صورت دهند.

اگر کمی تاریخ را به عقب باز گردانیم یعنی به روزگار همکاری های اطلاعاتی نیرومند و وسیع رژیم صهیونیستی با دوران شاه " پهلوی " باز گردیم، در آن زمان خلبان های صهیونیست بر فراز آسمان ایران آموزش می دیدند، در ان زمان سازمان انرژی هسته ای ایران و مرکز مطالعات هسته ای تهران در سال 1960 با کمک آمریکا در آن زمان که توسط محمد رضا شاه پهلوی اداره می شد، تاسیس گردید و شاه در آن زمان دوست و یار و غار آمریکا بود، به گونه ای که حتی پلیس و ژاندارم منطقه وخلیج فارس نامیده می شد.

در آن زمان آمریکا ایران را به داشتن سلاح هسته ای تشویق می کرد، این تشویق آمریکا بخصوص آن زمان که شاه با استفاده از نفت به عنوان ابزاری برای وارد آوردن فشار در جنگ اکتبر مخالفت کرد، شدت یافت، شاه در آن زمان یعنی در سال 1973 حاضر نشد با توسل به این ابزار ناتوانی اقتصادی ایران را جبران کند و باید بدانیم که انقلاب اسلامی در سال 1979 به پیروزی رسید و با این انقلاب به نظام پهلوی در ایران پایان داده شد.

حال سوال این است، اگر ایران هنوز تحت حاکمیت آن ژاندارم منطقه و خلیج فارس بود، بازهم مواضع کشورهای عربی در قبال برنامه هسته ای ایران به همین منوال می بود ؟ .

واقعا مایه ننگ و خجالت است که منافع کشورها و دولت های عربی با منافع رژیم صهیونیستی غاصب و اشغالگر گره بخورد.

مساله بسیار ساده و واضح است، این امر همچون روشنایی آفتاب عیان است، این مسیر و راهی را که عشقی دم از آن می زند، همه و همه برای از بین بردن مساله فلسطین تحت عنوان دروغینی موسوم به "حمایت از اسلام سنی " است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار