مدیرعامل انتشارات به‌نشر مطرح کرد؛

تلاش انتشارات آستان قدس در جهت افزایش سهم کتاب‌های معارفی کودک و نوجوان

سعیدی گفت: انتشارات به‌نشر از سال ۱۳۹۶، توجه جدی بر افزایش تولید و انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان با رویکرد معارفی دارد.
کد خبر: ۶۳۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ - 03December 2023

تلاش انتشارات آستان قدس در جهت افزایش سهم کتاب‌های معارفی کودک و نوجوانبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «حسین سعیدی» مدیرعامل انتشارات به‌نشر با حضور در دبیرخانه‌ چهاردهمین جشنواره‌ بین‌المللی «کتاب سلام»، ضمن دیدار و گفت‌وگو با دبیر این جشنواره و سردبیران نشریات معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغاتت اسلامی و برای عرضه آثار برگزیده این جشنواره‌ بین‌المللی در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره یه اینکه برگزاری جشنواره «کتاب سلام» می‌تواند در انتخاب بهترین‌های کتاب کودک و نوجوان، موثر باشد، اظهارداشت: یکی از دغدغه‌های جدی جامعه، برگزیده شدن و انتخاب آثار خوب برای کودک و نوجوان است. خانواده‌ها نگران هستند که چه کتاب‌هایی به دست فرزندانشان می‌رسد. برگزاری این جشنواره با داوری دقیق موجب می‌شود، آثار خوب منتشر شده در سطح کشور از سوی ناشران مختلف شناسایی و زمینه معرفی آثار خوب به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان فراهم می‌شود.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب بر لزوم انتشار مناسب برای کودکان و نوجوانان تاکید کردند و از غلبه بی‌حد و حصر آثار ترجمه بر آثار تالیفی نگرانی داشتند؛ البته ایشان پس از بازدید از انتشارات به‌نشر، اشاره‌ای هم کردند که آثار خوبی برای کودک و نوجوان منتشر شده است.

سعیدی ادامه داد: بررسی‌های ما به عنوان ناشر و موزع نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر آثار متعددی در حوزه‌های معارفی و سبک زندگی خانواده‌ها بر مبنای دینی تولید شده است که بخش عمده‌ای از این آثار ناشناخته است و لذا برگزاری مجدد این جشنواره بعد از سیزده سال وقفه را به فال نیک می‌گیریم.

وی تصریح کرد: امیدوارم ثمره این جشنواره معرفی و شناسایی آثار برگزیده باشد و به نشر به عنوان یک توزیع کننده کتاب این آمادگی را دارد که آثار برگزیده را خریداری کرده و در مجموعه فروشگاه‌های به‌نشر در معرض دید مخاطب قرار دهد.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر در مورد برنامه‌های آینده انتشارات به‌نشر ابراز داشت: یکی از کار‌های مهم به‌نشر اختصاصی کردن محتوا به معارف اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است و با توجه به اهمیت مخاطب کودک و نوجوان و دغدغه جدی در این حوزه که مهمترین آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز شده، سیاست به نشر بر این است که سهم انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان را بیشتر کند.

سعیدی با بیان اینکه با نویسندگان برجسته و برگزیده این حوزه وارد مذاکره شدیم عنوان داشت: تاکنون مجموعه‌های خوبی تولید شده و مجموعه‌های خوبی هم در دست تولید است. ان‌شالله قرار است در طول یکی دو سال آینده مجموعه‌های دیگری با کمک نویسندگان توانمند تولید شود و در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های چندین ساله مجید ملامحمدی و تبریک کسب گواهینامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدیه متبرک به آستان قدس رضوی را به وی اعطا کرد.

در ابتدای این دیدار نیز «علی باباجانی» دبیر جشنواره بین‌المللی کتاب سلام ضمن ارائه گزارشی از روند داوری آثار گفت: بیش از شش هزار کتاب کودک و نوجوان چاپ اول ۱۴۰۱ مورد ارزیابی قرار گرفته که پس از داوری ۱۷ داور مجرب در بخش‌های تالیف، ترجمه، تصویرگری، شعر و معارف، حدود سی اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار