مستندساز دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

باید متناسب با زبان و سلیقه مخاطب تولید محتوا کرد

«قربانی» با بیان اینکه برای همراه کردن قشر نوجوان با مفاهیم و ارزش‌های دفاع‌مقدس، باید متناسب با زبان و سلیقه مخاطب تولید محتوا داشته باشیم، گفت: با ساخت مستندهایی در حوزه دفاع‌مقدس با زبان روز، می‌توانیم قشر نوجوان را با دفاع‌ مقدس آشنا کنیم.
کد خبر: ۶۳۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۹ - 08December 2023

لذت ساخت مستند درباره شهدا را با چیزی عوض نمی‌کنم«سعید قربانی»، کارگردان ۱۶ ساله‌ای که در عرصه دفاع مقدس و مقاومت، آثاری از جمله «سردار بی نشان» و «خال ابرام» را در سابقه کاری خود دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، از پخش مستند «خال ابرام» از شبکه فارس در بهمن سال جاری خبر داد و اظهار داشت: اولین تجربه‌ام در حرفه مستندسازی، با مستند «خال ابرام» درباره «ابراهیم برزگران»، یکی از شهدای شاخص شهرستان گراش شروع شد که خیلی مورد استقبال قرار گرفت و بازخوردهای مثبتی را به همراه داشت. بازخورد خوب اطرافیان به مستندهایم، اشتیاقم را برای فعالیت در عرصه مستندسازی مضاعف کرد.

قربانی گفت: در این مستند علاوه بر مصاحبه‌هایی که با همرزمان و دوستان شهید «ابراهیم برزگران» انجام دادیم، بخش‌هایی از زندگی این شهید را بازسازی کردیم. این مستند حدود سی دقیقه است که «علی‌اکبر خیلتاش» در آن، نقش شهید «ابراهیم برزگران» را بازی می‌کند.

این مستندساز دفاع مقدس توضیح داد: در جریان تولید مستند «خال ابرام»، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گراش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پایگاه مقاومت بسیج حضرت صاحب الزمان (عج)، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان از جمله نهادهایی بودند که کمک زیادی به ما کردند.

وی بیان کرد: دو مستند در مورد شهدای گراش و سه مجموع مستند درباره جانبازان، خانواده شهدا، و رزمندگان را پیدا کردم و با دوستانم درحال ساخت چهار مستند و یک مجموع مستند درباره شهدای شهرستان گراش هستیم.

کارگردان مستند «خال ابرام»، در خصوص تیم مستندسازی خود گفت: «فاضل فدایی»، سید «محمد رضا حسینی» و «امیر حسین منفرد» از همکاران بنده در ساخت مستند هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه مستندسازی بحث مالی اصلی‌ترین مشکل است گفت: هزینه‌های تدوین کمی کار را برای ما سخت کرده است و این مشکل بر فرایند تولید مجموع مستندهای فیلمبرداری شده توسط ما اثر فراوانی گذاشته است. از همه مسئولینی که دغدغدغه ترویج فرهنگ شهدا را دارند می‌خواهم تا از کسانی که در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و مقاومت فعالیت می‌کنند هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی حمایت کنند.

این مستندسازی گراشی، نوشتن کتاب و ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند را بهترین راه‌های نشر ارزش‌ها و فرهنگ دفاع‌مقدس برشمرد و گفت: با توجه به اینکه امروزه مستند بهترین بازخورد را در میان مردم دارد، بهتر است مستندسازی در عرصه دفاع‌مقدس و مقاومت را رونق بخشید. از هر شهید می‌توان چند کتاب و چند مستند ساخت.

قربانی گفت: برای همراه کردن قشر نوجوان و جوان با مفاهیم و ارزش‌های دفاع‌مقدس، باید متناسب با زبان و سلیقه مخاطب تولید محتوا کرد، با ساخت مستندهایی در حوزه دفاع‌مقدس و مقاومت با زبان روز، می‌توانیم قشر نوجوان و جوان را با دفاع‌مقدس برخوردار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار