همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛

بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در رشت

بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در بخش معارفی (کتبی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ - 04December 2023

بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در رشتبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در بخش معارفی (کتبی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد حسین صفوی» مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت ایام اظهار داشت: این آزمون در بخش کتبی در دو سطح استادان و دانشجویان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی عنوان کرد: استادان در دو رشته سیره معصومان (ع) و سبک زندگی اسلامی با هم به رقابت می‌پردازند.

صفوی ادامه داد: تفسیر و ترجمه قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، سیره معصومان (ع)، حفظ و مفاهیم احادیث معصومان (ع)، احکام، پرسمان معارفی از جمله ۱۲ رشته مورد آزمون کتبی دانشجویان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی، معارف نهج البلاغه، حفظ فراز‌های نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، حفظ فراز‌های صحیفه سجادیه از دیگر مواردی است که دانشجویان در این آزمون انتخاب کرده‌اند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این بخش بیان کرد: تعداد داوطلبان در بخش‌های مختلف این آزمون حدود ۴۳۵ نفر بوده که از این میان تعداد ۳۵۲ نفر دانشجوی دختر و تعداد ۸۳ نفردانشجوی پسر شرکت کرده‌اند.

صفوی اذعان داشت: مسابقات سراسری قرآن و عترت شامل دو بخش دیگر با عناوین آوایی (شفاهی) و هنر و ادبیات دینی نیز بوده که در بخش آوایی قاریان و حافظان و مداحان به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر به مسابقات استانی و سپس به مسابقات کشوری و در نهایت به مرحله ملی راه پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: در بخش هنر و ادبیات دینی و پژوهشی آثار هنری و ادبی و پژوهشی داوطلبان در ۲۲ رشته جمع آوری در یکی از واحد‌ها داوری شده و به آثار برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها