مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان:

بسیج علمی نقش مهمی در ارتقای بنیه علمی و مهارتی دانش‌آموزان دارد

«نیلی» با اشاره به فعالیت‌های و ویژگیهای بسیج علمی، گفت: بسیج علمی گامی نقش مهمی در ارتقای بنیه علمی و مهارتی دانش‌آموزان دارد
کد خبر: ۶۳۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ - 04December 2023

بسیج علمی گامی نقش مهمی در ارتقای بنیه علمی و مهارتی دانش‌آموزان داردبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «مسعود نیلی» مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان در نشست خبری تبیین برنامه‌های این بسیج، با بیان این که یکی از رسالت‌های اصلی بسیج علمی، بسیج ظرفیت‌ها و امکانات مختلف است، اظهار داشت: اگر در مسیر هم‌افزایی گام برداریم، می‌توانیم اقدامات بهتری انجام دهیم.

وی با بیان این که در این مسیر از ظرفیت هسته‌های مختلف علمی، دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه‌های علمی دانشکده روانشناسی و مؤسسات غیردولتی و آموزش و پرورش استفاده کردیم، گفت: ایده اولیه طرح در یکی از هسته‌های علمی دانشجویی-دانش‌آموزی شکل گرفت و سپس طرح را با کارشناسان علوم تربیتی مطرح کردیم و طرح به پختگی مورد نیاز رسید.

نیلی ادامه داد: این اقدام منجر به تعامل و همکاری بسیج علمی و آموزش و پرورش شد و در ادامه، این طرح در چند منطقه به اجرا درآمد که ۲۵۰ دانش‌آموز دختر و ۲۵۰ دانش‌آموز پسر شناسایی شدند و تلاش شد به سمت استعدادهایی برویم که توان بروز در شرایطی کنونی را ندارند.

وی با بیان این که این طرح یک الگوی چهاربعدی استعدادسنجی و پرورش است، خاطرنشان کرد: چهار بُعد این طرح شامل استعدادیابی همراه با مسابقه، طراحی ماشین توانش در یک رویداد یک روزه و ده ساعته در قالب کارهای تیمی، توانمندسازی و رویداد آموزشی در ۱۰ جلسه در عرصه‌های مختلف برای افراد موفق شده در مرحله اول و در مرحله سوم ساخت آثار مرتبط و مسابقه بین افراد در گروه های مختلف و سپس در مرحله آخر حفظ و نگهداری این افراد را خواهیم داشت که در قالب اتصال دانش‌آموزان با واحدهای رشد، شرکت‌های فناور و شرکت‌های استارت‌آپی و برگزاری رویدادهای مختلف خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان با بیان این که انتخاب دانش ‌آموز توسط آموزش و پرورش خواهد بود، عنوان کرد: این طرح در یک دوره شش ماهه برگزار خواهد شد اما ارتباط ما با دانش‌آموزان تا مقاطع بعدی تحصیلی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: رده سنی مناسب برای شناسایی استعدادها و فرصت زمان برای پرورش این استعدادها دوره متوسطه اول است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان گفت: این طرح به صورت پایلوت در استان اصفهان انجام می‌شود و در صورت موفق بودن، در سایر استان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که بسیج علمی گامی برای ارتقای بنیه علمی و مهارتی دانش‌آموزان در سطوح مختلف است، گفت: شناسایی استعدادها در کشور از وظایف بسیج علمی است که با این طرح به هر دو هدف می‌رسیم.

نیلی یادآور شد: در آینده تعداد طرح بیشتری در حوزه علوم انسانی خواهیم داشت، نقطه کلیدی و گلوگاه طرح ما گام آخر است که شبکه بزرگی از استعدادهای خوب برای حل معضلات جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار