دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

روایت بانویی که زمینه اشتغال ۴۰۰ مددجوی کرمانی را فراهم کرد

بانوی توانمند کرمانی با تلاش فراوان، زمینه آموزش و اشتغال۴۰۰ مددجوی کرمانی را فراهم و سفره پربرکتی را برای این مددجویان گسترده است.
کد خبر: ۶۳۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۴ - 05December 2023

روایت بانویی که زمینه اشتغال ۴۰۰ مددجوی کرمانی را فراهم کردگروه اجتماعی دفاع‌پرس: فریبا سالاری، راهبر شغلی طرح قالی‌بافی و گلیم‌بافی از بانوان فعال و توانمند استان کرمان است که توانسته با تلاش و پشتکاری که دارد زمینه آموزش و اشتغال ۴۰۰ مددجو و زن سرپرست خانوار را فراهم کند.

این بانوی کارآفرین با ۴۵ سال سن و دارا بودن مدرک ارشد گلیم‌بافی گفت: تاکنون با برگزاری دوره‌های آموزش قالی‌بافی، گلیم‌بافی و پته‌دوزی برای ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان‌های بردسیر، کهنوج، ارزوئیه و مناطق یک و دو شهر کرمان زمینه اشتغال و توانمندی آنها را فراهم کرده‌ام.

وی به نحوه آشنایی خود با طرح راهبری شغلی کمیته امداد اشاره کرد و افزود؛ طی شرکت در نمایشگاه صنایع دستی در تهران یا طرح راهبری شغلی کمیته امداد آشنا شدم و پس از اتمام نمایشگاه به کمیته امداد استان کرمان مراجعه و طرح خود را به این نهاد پیشنهاد دادم و پس از تائید طرح و انعقاد تفاهم‌نامه در جهت توانمندسازی مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان گام برداشتم.

سالاری که در همایش راهبران برتر کمیته امداد موفق به کسب لوح تقدیر شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال ارائه آموزش‌های بیشر به مددجویان در دیگر استان‌ها هستیم که امیدوارم بتوانم به ارائه آموزش به مددجویان بیشتری زمینه توانمندی آنها را فراهم کنم.

وی اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ که همکاری خود را با کمیته امداد شروع کرده‌ام تاکنون ۳۵۰ تخته فرش و گلیم توسط مددجویان استان که آموزش های قالی‌بافی و گلیم‌بافی به آنها ارائه کرده‌ام و تولید و به فروش رسیده است.

این بانوی توانمند در ادامه افزود: به دنبال اجرای طرح پرورش حلزون در بین مددجویان هستم که مقدمات این طرح فراهم و به زودی به مددجویان متقاضی این آموزش‌ها را ارائه و با آموزش و ایجاد اشتغال و فروش تولیدات مددجویان زمینه توانمندی آنها را فراهم خواهم کرد.

وی گفت: راهبر شغلی در واقع یک فعال اقتصادی و کارآفرین و دارای یک بنگاه اقتصادی است که در یک کسب و کار، تخصص و تجربه‌های خوب و موفقی را به دست آورده است که در قالب این طرح، کارآفرینان طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، تصویب و احراز صلاحیت در هیئت ارزیابی راهبری استان، با انعقاد تفاهم‌نامه نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند.

سالاری خاطرنشان کرد؛ کمیته امداد نیز مددجو را به کارآفرین ارجاع می‌دهد تا با توجه به تخصص خود پس از انجام مشاوره و امکان سنجی، برای مددجو فرصت شغلی پایدار ایجاد کند. راهبر شغلی یک تعاونی، گروه و یا یک کارآفرین حرفه‌ای است که در یک‌رشته شغلی مشخص دارای سابقه و تجربه موفق است به نحوی که بر کل زنجیره ارزش این شغل تسلط کامل دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار