به مناسبت ایام فاطمیه ۲ مجلس تعزیه در اردوگاه کرامت کرمان برگزار شد

به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) آیین تعزیه‌خوانی در کمپ ترک اعتیاد سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ - 05December 2023

به مناسبت ایام فاطمیه ۲ مجلس تعزیه در اردوگاه کرامت کرمان برگزار شد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «مجید ستایش نیا» معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان شامگاه ۱۳ آذر در حاشیه برگزاری آیین تعزیه‌خوانی توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار در کمپ ماده ۱۶ کرامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اردوگاه کرامت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ معتاد متجاهر نگهداری می‌شود که در هر دوره با هماهنگی سیستم قضایی استان از سطح شهر جمع‌آوری و به این اردوگاه منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی متعددی از بدو ورود معتادان به اردوگاه برای آنها اجرا می‌شود، گفت: از همان روز اول که افراد به اردوگاه می‌آیند برنامه‌های فرهنگی مذهبی برای آنها برگزار می‌شود چرا که اعتقاد داریم در کنار تزکیه جسم، باید روح آنها نیز درمان شود و کار فرهنگی اگر چه اثر آن بلندمدت است اما موثر خواهد بود.

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: مجموعه کمپ‌های ترک اعتیاد سپاه پاسداران در ۱۰ استان دایر شده که یکی از آنها در شهر کرمان است و رویکرد این کمپ‌ها دین درمانی است.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و فاطمیه اظهار کرد: در این ایام نیز برنامه‌های مختلف عزاداری در نمازخانه کمپ برگزار می‌شود و بهبود یافتگان هم استقبال بسیار خوبی از برگزاری مراسم می‌کنند.

ستایش نیا بیان کرد: هیئت مذهبی عزاداری احرار الحسین (ع) به همت خود بهبود یافتگان در اردوگاه راه‌اندازی شده که سه‌شنبه‌ها برنامه دارند و تقریباً هر سه‌شنبه با حضور یکی از مداحان برتر استان این مراسم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام ماه محرم و صفر هم جلسات عزاداری برگزار شد و در ماه رمضان نیز جلسات جزءخوانی قرآن کریم نیز برگزار می‌شود و بهبود یافتگان نیز شرکت می‌کنند، افزود: این برنامه‌های معنوی بسیار اثرگذار است و امید آنها به آینده را افزایش می‌دهد.

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار برای نخستین بار در کشور در کمپ‌های ترک اعتیاد اجرای تعزیه داشتیم که بسیار اثربخش بود و استقبال خوبی هم شد گفت: در دو شب برگزاری تعزیه در نمازخانه اردوگاه دو مجلس تعزیه شهادت حضرت حبیب بن مظاهر (ره) و مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) برگزار شد و حدود ۲۰ ذاکر تعزیه خوان در این برنامه اجرا داشتند که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: از آنجا که تعزیه یک مراسم مذهبی نمایشی و هنری است قطعاً اثرگذاری بیشتری بر روح و روان بیننده دارد و ما هم بنا داریم در کنار فعالیت‌هایی که برای عاری شدن جسم معتادین از مصرف مواد مخدر انجام می‌شود، روح و روان آنها نیز از گذشته پاک و به سمت خوبی‌ها و ارزش‌های اسلامی سوق داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار