اردوغان: نباید اجازه دهیم جنایات رخ داده غزه به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود

رئیس جمهور ترکیه گفت: نباید اجازه داد که جنایات انجام شده در غزه به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود.
کد خبر: ۶۳۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱ - 05December 2023

اردوغان:  نباید اجازه دهیم جنایات غزه به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در چهل و چهارمین نشست شورای همکاری کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس در دوحه پایتخت قطر درباره تحولات اخیر در فلسطین اظهار داشت: نباید اجازه دهیم ظلم و ستم جاری در نوار غزه به یک جنگ منطقه‌ای که شامل سوریه نیز می‌شود، تبدیل شود.

اردوغان با ادعای اینکه موضع مشترک ما در قبال غزه الگویی برای جهان شده است، اظهار داشت: اولویت ما اعلام فوری آتش‌بس دائمی و اطمینان از جریان بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای نوار غزه است.

اردوغان همچنین با بیان اینکه نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) برای تداوم حیات سیاسی خود، امنیت و آینده کل منطقه را به خطر می‌اندازد، گفت: ۱۷ هزار فلسطینی در غزه کشته شدند که اکثر آن‌ها زن و کودک بودند.

وی در بخشی از سخنانی خود با بیان اینکه روابط ترکیه با کشور‌های خلیج فارس هر روز بیش از پیش گسترش می‌یابد، مدعی شد: ترکیه یک مرکز امن برای سرمایه‌گذاری‌های بین المللی است. هرگونه حمایت را از سرمایه‌گذار‌هایی که به اقتصاد ترکیه اعتماد کنند، انجام خواهیم داد.

این در حالی است که وی پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود: نتانیاهو با قتل عام فلسطینی‌ها در غزه به دنبال احیای جایگاه خود نزد اسرائیلی‌هاست. جهان غرب برای توقف قتل عام زنان و کودکان کاری انجام نمی‌دهد. برخلاف جهان غرب که قتل عام فلسطینیان توسط اسرائیل را توجیه می‌کند، ترکیه مدیون تل‌آویو نیست. با توجه به سکوت جهانی، اسرائیل جرأت می‌کند تا قتل عام بیشتری انجام دهد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار