یادواره شهید سرلشکر خلبان «خورشیدی» و ۲۶ شهید آجا در خرسان جنوبی برگزار شد

یادواره شهید سرلشکر خلبان «غلامرضا خورشیدی» و ۲۶ شهید آجا با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد «جلیل شاطری» فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در حسینیه ابوالفضلی شهرستان فردوس برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ - 07December 2023

یادواره شهید سرلشکر خلبان «خورشیدی» و ۲۶ شهید آجا در خرسان جنوبی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، یادواره شهید سرلشکر خلبان «غلامرضا خورشیدی» و ۲۶ شهید آجا با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد «جلیل شاطری» فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در حسینیه ابوالفضلی شهرستان فردوس برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمد شاکری» امام جمعه شهرستان فردوس در این مراسم، اظهار داشت: مردم این شهر سختکوش و عاشق ولایت و شهیدپرور هستند و این شهر بیش از ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و خورشید چذابه را از میان شهدای ما می‌توان دید.

وی بیان داشت: به برکت خون شهدا نظام اسلامی به افقی رو به جلو حرکت می‌کند و آسایش امروز و پیشرفت کشور مرهون دلاور مردی‌ افرادی است که از جان خود برای حفظ میهن اسلامی گذشتند.

امام جمعه شهرستان فردوس تبیین کرد: بر خود می‌بالیم که این منطقه علاوه بر اینکه مکانی برای سنگ‌های قیمتی و معادن مختلف است همچنین مکانی برای پرورش بزرگان خوشنام و خوش آوازه‌ای همچون سرلشکر خلبان «خورشیدی» است؛ بزرگانی که بر حسب وظیفه به میدان جنگ شتافته و امر رهبر و مولای خویش ر لبیک گفتند.

حجت‌الاسلام شاکری با بیان اینکه به گذشتگان‌مان همچون شهیدان «خورشیدی، پارسا، صبوری و غیره» و شهدای غواص، شهدای دانش‌آموز، شهدای طلبه و سایر اقشار افتخار می‌کنیم که حضورشان اقتدار برای این منطقه آفرید و خاطرنشان کرد: روزی ایران را جزو قدرت‌های معمولی به حساب نمی‌آوردند و اما امروز شنیده‌ایم از کشورهای مختلف برای فراگیری علم و هنر و تخصص در رشته‌های مختلف به کشور ما سفر می‌کنند.

گفتنی است؛ شهید «غلامرضا خورشیدی» در سال ۱۳۲۵ در شهرستان فردوس دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهر فردوس گذراند و در سال ۱۳۴۳ موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.

علاقه فراوان وی به خلبانی منجر شد که در آزمون‌های نیروی هوایی شرکت کند و سال ۱۳۴۶ به نیروی هوایی پیوست و موفق شد،دورهای مختلف تخصصی را در ایران و آمریکا بگذراند.

در تاریخ هفتم اسفندماه ۱۳۷۰ هواپیمای خلبان خورشیدی طی مأموریت آموزش در منطقه عملیاتی اصفهان دچار حادثه فنی شد و سقوط کرد و به درجه رفیع شهادت نائل گشت و پیکر پاکش در حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار