مدیرعامل بنیاد حیات در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

مهارت‌آموزی ۴۵ هزار دانش‌آموز تحت حمایت در تابستان ۱۴۰۲

فیروزآبادی از آموزش‌ مهارت‌های شغلی و فنی و حرفه‌ای برای ۴۵ هزار دانش‌آموز تحت حمایت در تابستان ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۶۳۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸ - 08December 2023

مهارت‌آموزی ۴۵ هزار دانش‌آموز تحت حمایت در تابستان ۱۴۰۲«مرتضی فیروزآبادی» مدیرعامل بنیاد حیات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، اظهار داشت: در تابستان ۱۴۰۲ در جهت آمادگی نوجوانان و جوانان برای ورود به بازار کار ۴۵ هزار دانش‌آموز از مهارت‌های شغلی برخوردار شدند.

فیروزآبادی با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند حیات در کمیته امداد، ادامه داد: ارتقای کمی و کیفی طرح‌های شغلی مددجویان و تسهیل در ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات، از جمله موضوعات مورد تاکید در سامانه هوشمند حیات است.

مدیرعامل بنیاد حیات از رشد سرانه تسهیلات اشتغال مددجویان به ۸۱ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در راستای کیفیت‌بخشی به طرح‌های شغلی مددجویان، این عدد می‌تواند تا ۲۰۰میلیون تومان افزایش یابد.

وی با تقدیر از عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان، تصریح کرد: بیش از ۹۲ درصد تسهیلات پرداخت شده به مددجویان در جای درست هزینه شده است که عدد قابل قبولی است و امسال نیز خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجو را جشن می‌گیریم.

فیروزآبادی راه‌اندازی بازارچه‌های فصلی، تفاهم‌نامه با سکوهای فروش اینترنتی و تاسیس صندوق ضمانت اشتغال را از راه‌کارهای کمیته امداد در توسعه مشاغل خانواده‌های تحت حمایت دانست و اضافه کرد: اشتغال پایدار مبتنی بر زنجیره تولید، طرح‌های دانش‌بنیان، مشاغل نوین و فناورانه و هوشمند بر بستر سامانه‌ها، توسعه بازار فروش و توسعه مهارت‌آموزی برای کودکان و ‌نوجوانان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها