اعتراف تهیه‌کننده هالیوودی به جاسوسی

آرنون میلچان، تهیه‌کننده هالیوودی که آثاری چون "پرونده محرمانه لس‌آنجلس" و "باشگاه مشت‌زنی" را در کارنامه دارد، در یک برنامه تلویزیونی تایید کرد پیش از آنکه به هالیوود برود، سال‌ها برای اسرائیل جاسوسی می‌کرده است.
کد خبر: ۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲ - 28November 2013

اعتراف تهیه‌کننده هالیوودی به جاسوسی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مهر ، پیش از این نیز شایعاتی درباره این تهیهکننده 68 ساله هالیوودی و رابطهاش با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) وجود داشت. او که متولد اسرائیل است، روز دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و گفت: "من این کارها را برای کشورم کردم. ای کاش زودتر این حرفها را میزدم."

بنا به گزارشها، او در استخدام "دفتر ارتباطات علمی" اسرائیل بود؛ سازمانی سری که در دهه 1960 میلادی برای تدارکات برنامه اتمی اسرائیل راهاندازی شده بود.

بنا به گزارش تحقیقاتی تلویزیون اسرائیلی، میلچان از طرف دولت اسرائیل 30 شرکت را در بیش از 17 کشور جهان اداره کرده و فعالیتهای او پس از ورود به هالیوود نیز ادامه پیدا داشته است.

آرنون میلچان با کارگردانان مشهوری مانند مارتین اسکورسیزی، رومن پولانسکی، اولیور استون، رابرت دو نیرو، راسل کرو و بن افلک کار کرده و در این مصاحبه گفت که سیدنی پولاک، کارگردان برنده اسکار که در سال 2008 فوت کرد نیز در عملیات تهیه تجهیزات نظامی حساس برای اسرائیل به او کمک کرده است.

این تهیهکننده اضافه کرد: من که دلال اسلحه نیستم. موشک نمیفروشم. کاش مردم میدانستند چهطور بارها زندگیام را برای کشورم [اسرائیل] به خطر انداختهام.

رابرت دنیرو در واکنش به شایعات پیشین درباره میلچان گفته بود: من هم این شایعات را شنیدم. یک بار هم از او پرسیدم که او (میلچان) گفت من اسرائیلی هستم و مطمئناً برای کشورم کارهایی انجام می دهم!

کمپانی میلچان از دهه 1970 تا کنون بیش از 120 فیلم را تهیه کرده است. او اخیرا فیلم "12 سال از عمر یک برده" را تهیه کرده است. این فیلم که به کارگردانی استیو مک کویین کارگردان سیاهپوست انگلیسی درباره سال های بردگی در آمریکا ساخته شده تاکنون توجه زیادی را به خود جلب کرده است. مایکل فاسبندر بازیگر نقش اصلی فیلم است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار