به بهانه ایام فاطمیه :

افتتاح نمایشگاه سوگواره «کوچه‌های بنی‌هاشم» در سیرجان

نمایشگاه سوگواره تجسمی کوچه‌های بنی‌هاشم در مصلای سیرجان گشایش یافت.
کد خبر: ۶۳۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ - 09December 2023

نمایشگاه سوگواره تجسمی «کوچه‌های بنی‌هاشم» در سیرجان افتتاح شد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «مرتضی زاهدی» مسئول اجرایی اولین نمایشگاه سوگواره تجسمی کوچه‌های بنی هاشم در شهرستان سیرجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۲ کارگروه تخصصی با موضوعات مختلف از جمله فرهنگی، اجرایی و رسانه در این سوگواره در حال فعالیت هستند.

وی در حاشیه گشایش این نمایشگاه افزود: هشت صحنه محتوایی در این نمایشگاه اجرا می‌شود که هر کدام به زندگی حضرت زهرا (س) می‌پردازد و کوچه بنی‌هاشم را به صورت کامل برای مردم به تصویر می‌کشد.

به گفته وی در این نمایشگاه حوادث مرتبط با ایام شهادت حضرت ام‌ابیها (س) با اجرای هنر فاخر تئاتر نشان داده می‌شود.

زاهدی تصریح کرد: هشت گروه نمایشی این سوگواره هرشب ۲۰ اجرا برای مخاطبان خواهند داشت، با اینکه این کار از نظر کار میدانی بسیار سخت است اما بازیگران تئاتر به عشق حضرت زهرا (س) این اقدام را انجام می‌دهند.

مسئول اجرایی اولین نمایشگاه سوگواره تجسمی کوچه‌های بنی هاشم گفت: همچنین غرفه‌های مشاوره خانواده، محصولات فرهنگی، کودکان و واحد رسانه در این نمایشگاه فعالیت دارند و به تولید محتوا و فعالیت رسانه‌ای می‌پردازند.

وی افزود: ۱۵۰ نفر به عنوان کادر اجرایی در بخش‌های مختلف نمایشگاه فعالیت خواهند کرد و ۵۰ بازیگر تئاتر استان نیز زیر نظر اساتید نمایشی در این سوگواری ایفای نقش خواهند کرد.

استفاده از زبان هنر در تقویت فرهنگ دینی

امام جمعه سیرجان نیز در این آیین گفت: برنامه‌های هنری و نمایشگاه‌های فرهنگی در تقویت فرهنگ دینی جامعه اثرگذار و نیازمند تلاش بیش‌از پیش در استفاده از زبان هنر است.

حجت الاسلام عباس مسلمی زاده ادامه داد: اختصاص مصلا فقط برای اقامه نماز جمعه، ظلم فرهنگی به این مجموعه دینی است بنابراین اجرای برنامه‌های مستمر در این مکان می‌تواند مرکز جامع آموزش دینی و فرهنگی برای جوانان باشد.

وی از تلاش‌ مجموعه‌های فرهنگی در برپایی نمایشگاه، جذب و تشویق نسل جوان به این برنامه‌های مذهبی قدردانی کرد و گفت: جایگاه حضرت زهرا (س) در تبیین نقش زن مسلمان الگویی بی‌بدیل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار