ائتلاف الفتح عراق: حملات آمریکا به الحشد الشعبی، مصداق عملیات تروریستی است

عضو ائتلاف الفتح عراق در واکنش به شهادت نیروهای الحشد الشعبی در حملات آمریکا، تأکید کرد که این حملات، تروریستی است و دولت عراق باید با آن مقابله کند.
کد خبر: ۶۳۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ - 09December 2023

ائتلاف الفتح عراق: حملات آمریکا به الحشد الشعبی، مصداق عملیات تروریستی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خالد السرای عضو ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که حملات آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی، مصداق عملیات تروریستی است و همه گروههای عراق، مخالف حضور نظامی واشنگتن هستند.

ارتش آمریکا در تاریخ یکم آذر گزارش داد که نیروهای این کشور در پاسخ به حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه، تأسیساتی را در عراق هدف حملات دقیق قرار داده‌اند. که به شهادت ۱۰ نفر از نیروهای مقاومت عراق منجر شد.

این حمله که در مقر حزب‌الله عراق در منطقه «جرف النصر» (جرف الصخر) در شمال استان بابل رخ داد، موجب عصبانیت شدید گروهها و شخصیت‌های مختلف عراقی شده است.

السرای با بیان اینکه باید در خصوص هیأتهای دیپلماتیک، قانون اجرایی شود تا از نقض حاکمیت عراق جلوگیری کرد، گفت: دولت باید با حملات نیروهای اشغالگر [آمریکا] به نیروهای رسمی عراق در مناطق مختلف، مقابله کند».

وی با اشاره به اینکه اقدامات آمریکا هیچ ارتباطی به حقوق بشر ندارد، خاطر نشان کرد: آمریکاییها هیچ گاه به حقوق بشر پایبند نبوده‌اند.

«اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجبای عراق هم پیش از این، ضمن فراخوان همگانی برای اعلان جنگ و اخراج اشغالگران از عراق، تأکید کرد که مقاومت در میدان به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز در یک سخنرانی تلویزیونی از ادبیات دولت این کشور در خصوص درخواست از آمریکا برای خروج از عراق انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا مغایر با قانون اساسی عراق است، افزود:«درخواست عراق در سال ۲۰۱۴ فقط شامل انجام حملات هوایی و کمک اطلاعاتی بود و شامل ایجاد پایگاه‌های نظامی و حضور نیروهای رزمی نمی‌شد».

اما «ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق نیز در بیانیه‌ای گفت که حملات علیه پایگاههای آمریکا تا زمانی که این کشور به اشغالگری در عراق ادامه می‌دهد، متوقف نخواهد شد.

از ابتدای حملات اسرائیل در غزه، گروههای مقاومت در عراق نیز به همراه حزب‌الله لبنان و مقاومت یمن و سوریه، دهها حمله به پایگاههای آمریکا انجام داده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار