آمریکا ۱۴۰۰۰ گلوله تانک برای صهیونیست‌ها ارسال کرد

وزارت دفاع آمریکا خبر داد که دولت بایدن از اختیارات اضطراری برای ارسال ۱۴ هزار گلوله تانک به رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.
کد خبر: ۶۳۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ - 09December 2023
آمریکا ۱۴۰۰۰ گلوله تانک برای صهیونیست‌ها ارسال کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع آمریکا روز شنبه اعلام کرد که دولت بایدن از اختیارات اضطراری برای فروش ۱۴ هزار گلوله تانک به رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.
 
این اقدام دولت بایدن بدون مراجعه به کنگره برای گرفتن تاییده انجام شده است. 
 
پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور از اختیارات اضطراری تحت قانون کنترل صادرات تسلیحات استفاده کرده است.
 
وزارت دفاع آمریکا افزود: «بلینکن توجیه مفصلی برای لزوم ارائه فوری گلوله تانک به اسرائیل به کنگره ارائه کرده است».
 
آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی در جنگ همه جانبه این رژیم علیه نوار غزه به شمار می‌آید.
 
ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.
 
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه در سخنانی از اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه قدردانی کرد.
 
بعد از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه، گیلاد عردان، نماینده اسرائیل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد. او قطعنامه‌ای را «تحریف‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.
 
دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل نیز گفت که انفعال این شورا باعث ویرانی‌های گسترده در غزه و فاجعه انسانی شده است. پولیانسکی تصریح کرد: «یکبار دیگر دیپلماسی آمریکا در حال به جا گذاشتن زمین سوخته و ویرانی است».
 
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت را محکوم کرد و گفت: «موضع آمریکا خصمانه و غیر اخلاقی و نقض صریح تمامی ارزش‌ها و اصول انسانی بود».
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار