یونیسف غزه را خطرناک‌ترین مکان جهان برای کودکان معرفی کرد

مدیر منطقه‌ای یونیسف در غرب آسیا و شمال آفریقا گفت: نوار غزه خطرناک‌ترین مکان جهان برای کودکان است.
کد خبر: ۶۳۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹ - 10December 2023

یونیسف غزه را خطرناک‌ترین مکان جهان برای کودکان معرفی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، ادیل خضر، مدیر منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» در غرب آسیا و شمال آفریقا دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اثر حملات اسرائیل به غزه، حدود یک میلیون کودک به اجبار از خانه‌های خود آواره شده اند. غزه خطرناک‌ترین مکان جهان برای کودکان است.

مدیر منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» در ادامه افزود: یونیسف و سایر نهاد‌های بشردوستانه، زنگ خطر را از هفته‌ها قبل به صدا درآوردند، تیم‌های میدانی کودکانی را شاهد بودند که بر اثر بمباران، دست و پا‌های خود را از دست داده، دچار سوختگی شده و از خشونت‌های مداوم در محیط اطرافشان دچار آسیب‌های روحی شده اند.

خضر ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از آن است که ده‌ها کودک هر روز کشته و زخمی می‌شوند و کل مناطقی که کودکان در آنجا بازی می‌کردند به خاک تبدیل شده اند.

وی همچنین تاکید کرد که نوار غزه خطرناک‌ترین مکان جهان برای کودکان است و آوارگی، کودکان را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگونی قرار داده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار