در آیین گرامیداشت سرلشکر خلبان شهید «احمد کشوری»؛

فرمانده هوانیروز ارتش: هراس نیروهای فرامنطقه‌ای از توان بالگردی آجا/ هوانیروز ارتش قدرت بلامنازع غرب آسیاست

امیر سرتیپ قربانی گفت: امروز دشمن را از فاصله دور با سلاح‌های دوربرد و نقطه‌زن منهدم می‌کنیم و اجازه نزدیک شدن آن‌ها به خاک کشور را نمی‌دهیم.
کد خبر: ۶۳۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ - 10December 2023

امیر سرتیپ قربانیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش صبح امروز (یکشنبه) در آیین گرامیداشت سرلشکر خلبان شهید «احمد کشوری» که با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبری» امام‌جمعه موقت تهران و خانواده این شهید بزرگوار در ستاد هوانیروز برگزار شد، اظهار داشت: در تمامی فتنه‌ها چراغ راه ما فرمایشات ولی امر مسلمین است؛ یعنی در جا‌هایی که فتنه وجود دارد، ولایت چراغ راه است؛ لذا همیشه گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستیم.

امیر قربانی ادامه داد: به عنوان‌مثال در دوران‌شکل‌گیری انقلاب اسلامی اعلامیه‌های امام (ره) از طریق بالگرد‌ها به نقاط مختلف کشور آن هم‌ به‌صورت پنهانی منتقل می‌شد؛ زمانی هم که غائله کردستان‌ به وجود آمد، شهید کشوری خلبان داوطلبی بود که شهید چمران را از محاصره ضد انقلاب در کردستان خارج کرد.

فرمانده هوانیروز ارتش افزود: ما در دفاع مقدس با ۸۰ کشور جنگیدیم و اجازه ندادیم که حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا شود؛ زیرا شهیدانی چون «کشوری‌»ها، «صیاد‌»ها و «سلیمانی‌»ها داشتیم. در دفاع مقدس، هوانیروز ۵۰۰ هزار ساعت عملیات انجام داد که این عدد در جهان رکورد محسوب می‌شود؛ البته همزمان چنانچه بلایای طبیعی هم رخ می‌داد در کنار مردم برای کمک‌رسانی حضور می‌یافت.

وی افزود: از سال ۱۳۶۷ که هوانیروز در عملیات مرصاد کمر منافقین را شکست تاکنون آن‌ها نتوانستند قد علم کنند. هوانیروز ارتش از بزرگترین و قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا برخوردار است و به واسطه همین امر امروز در ۳۰ استان کشور در خدمت مردم هستیم؛ به نحوی که در بالگرد‌های ما چندین مورد شاهد متولد شدن نوزادان و جابجایی ۵۸ عضو پیوندی بودیم.

امیر قربانی افزود: امروز در تاریکی و در شرایط بد هوایی رزمایش انجام می‌دهیم؛ این باعث شده تا سرویس‌های جاسوسی کشو‌های غربی عنوان کردند که باید‌ مراقب باشیم تا بالگرد‌های ارتش ایران شبانه بر روی شناور‌های ما در خلیج فارس ننشینند.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: امروز دشمن را از فاصله دور با سلاح‌های دوربرد و نقطه‌زن منهدم می‌کنیم و اجازه نزدیک شدن آن‌ها به خاک کشور را نمی‌دهیم؛ چون امروز هوانیروز ارتش به عنوان قدرت بلامنازع در غرب آسیا خودنمایی می‌کند.

انتهای‌ پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار