معاون نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

فرهنگ ایثار و شهادت قله سرمایه‌های اجتماعی ملت ایران است

حجت‌الاسلام کاویانی‌راد در همایش ائمه جمعه استان مازندران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت قله سرمایه‌های اجتماعی ملت ایران است.
کد خبر: ۶۳۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ - 10December 2023

فرهنگ ایثار و شهادت قله سرمایه‌های اجتماعی ملت ایران استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن کاویانی راد» معاون نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (یکشنبه) در همایش ائمه جمعه استان مازندران ضمن اشاره به ابعاد و اهمیت سرمایه اجتماعی، فرهنگ ایثار و شهادت را که به برکت آموزه‌های غنی اسلامی توسط امام راحل (ره) در دو مقطع مهم تاریخ کشور یعنی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس متبلور و اوج خود را تجربه کرد، مهمترین تجلی شکل‌گیری و به صحنه آمدن سرمایه اجتماعی دانست.

معاون نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه افزود: ائمه محترم جمعه به عنوان پرچم‌داران حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با ایفای نقش محوری در شهرستان می‌توانند این سرمایه ارزشمند را تعمیق و از طریق ارتباط چهره به چهره، سرکشی مستمر و توجه ویژه به والدین شهدا، حضور در مراسم بزرگداشت ایثارگران توسعه بخشند.

حجت‌الاسلام کاویانی‌راد ضمن ابلاغ سلام ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده ولی فقیه در این بنیاد به ائمه جمعه، کندی فرآیند مردمی‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت از طریق انتقال آن از سطح فرهنگ رسمی به دامنه فرهنگ عمومی، سالمندی، اوقات فراغت و نیاز‌های جدید را از جمله دغدغه‌های موجود برشمرد و مشارکت گسترده ایشان را در رفع آن‌ها خواستار شد.

«سعید کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در این نشست گفت: ابزار‌ها و ظرفیت‌هایی که ائمه جمعه در اختیار دارند می‌توانند در جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ما کمک کنند.

کهنسال اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ائمه جمعه می‌توانند نقش حمایتی خودشان را ایفا کنند پیگیری قوانین مغفول مانده در رابطه با جامعه معزز ایثارگری و یک درصد اعتبار فرهنگی دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت است، البته آیت‌الله محمدی لائینی نماینده محترم، ولی فقیه در مازندران در بحث حل مشکل ایثارگران همیشه در کنار بنیاد هستند.

در این نشست آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور حضور داشتند.

همچنین مدیرکل بنیاد مازندران و معاون نماینده ولی فقیه در بنیاد و رییس بنیاد در رامسر با جانباز سرافراز ۷۰ درصد احمد بهرام دخت دیدار و از وی تجلیل و تکریم کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار