معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

دانشگاه‌ها، مدارس و رسانه‌ها مسئولیت خطیری برای گسترش فریضه نماز بین نسل جوان دارند

«کامرانی» گفت: دانشگاهها، مدارس و رسانه ها مسئولیت خطیری برای گسترش فریضه نورانی نماز در بین نسل نوجوان و جوان جامعه دارند.
کد خبر: ۶۳۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ - 10December 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «احسان کامرانی»  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در آیین اختتامیه هشتمین اجلاس استانی نماز استان با موضوع نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه در ترویج فرهنگ نماز در جامعه، با اشاره به اهمیت جایگاه نماز در دین مبین اسلام، اظهار داشت: هیچ بنایی بالاتر از فریضه عبادی و سیاسی نماز در دین اسلام وجود ندارد و نماز کلید ورود به بهشت و قبولی سایر اعمال است.

وی، افزود: با توجه به اهمیت و جایگاهی که نماز دارد در همه ادیان الهی بر برپایی آن تاکید دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: در قرآن کریم نیز تاکید ویژه ای بر برپایی نماز در بین مسلمانان شده است و این فریضه آثار دنیوی و اخروی بسیاری دارد.

وی، خاطرنشان کرد: برپایی فریضه دینی نماز در جامعه زمینه ساز کاهش بسیار از آسیب ها در جامعه می شود.

کامرانی با اشاره به اهمیت برپایی نماز جماعت، تصریح کرد: دین مبین اسلام تاکید ویژه ای بر برپایی نماز جماعت که وحدت آفرین است در بین مسلمانان دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: در زمینه گسترش فریضه نورانی نماز همگان به ویژه کارگزاران در نظام اسلامی مسئولیت دارند.

کامرانی، اظهار داشت: اهتمام به نماز عامل رستگاری است و اگر نماز انسان مورد درگاه الهی قرار گیرد سایر اعمال او نیز پذیرفته می شود و نماز عامل سنجش سایر اعمال است.

وی، تصریح کرد: نهادینه سازی نماز در نسل نوجوان و جوان جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این زمینه خانواده ها مسئولیت خطیری دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همین خصوص، افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه ها به دلیل ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با نسل نوجوان و جوان جامعه مسئولیت مهمی در نهادینه کردن فریضه نماز در کنار خانواده ها دارند.

کامرانی؛ در همین خصوص تصریح کرد: معلمان و اساتید دانش آموزان و دانشجویان به عنوان یک الگو و افراد تاثیر گذار در نسل نوجوان و جوان می توانند نقش مهمی در گسترش این واجب دینی در بین آنها داشته باشند.

وی گفت: فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و رسانه ها ظرفیت بی بدیلی هستند که ضروری است برای ترویج فریضه نماز با تولید محتوای مناسب از آن بهره گرفت.

در این اجلاس از اساتید فعال دانشگاه ها، علما، روحانیون، هنرمندان، محققان، پژوهشگران دینی در حوزه نماز، دبیران برتر ستاد اقامه نماز دستگاه های اجرایی، ائمه جمعه و جماعات اهل تشیع و تسنن با اهدا لوح تقدیر سپاس تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار