معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد؛

تجهیز تمامی مناطق پدافندی ارتش به پهپادهای «طرح رسول»

امیر سرتیپ دوم «خواجه» با اشاره به الحاق ده‌ها فروند پهپاد «کرار» مجهز به موشک «مجید»، گفت: این موفقیت برای نخستین‌ بار در سطح کشور رقم خورده و تمامی مناطق پدافندی ارتش در سراسر کشور از این توانمندی عملیاتی برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۶۳۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ - 11December 2023

مقابله با تهدیدات هواپایه با بهره‌گیری از سامانه‌های پهپادی/ پهپاد یکی از ارکان دفاعی نیروی پدافند هوایی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی آجا، امیر سرتیپ دوم «رضا خواجه» معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با تشریح مأموریت این نیرو در حراست از آسمان کشور، اظهار داشت: نیروی پدافند هوایی یک نیروی تخصصی و تجهیزات‌محور است که فرآیند پیشرفت و تکامل را در بستر زمان طی می‌کند.

امیر سرتیپ دوم خواجه افزود: این نیرو در راستای ایجاد دفاع چندلایه، مؤثر، مستمر و پایدار از انواع سامانه‌های راداری، موشکی، توپخانه، شنود الکترونیکی و جنگال (جنگ الکترونیک) استفاده می‌کند.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی با بیان اینکه پهپاد یکی از ارکان دفاعی نیروی پدافند هوایی محسوب می‌شود، گفت: امروز پهپاد‌ها در سطوح مختلف مأموریتی جایگاه خود را در نیروی پدافند هوایی پیدا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: نیروی پدافند هوایی امروز از سامانه‌های پهپادی نیز به طور ویژه بهره می‌برد؛ چرا که توان پهپادی یکی از راهکار‌های مقابله با تهدیدات هواپایه محسوب می‌شود؛ از این رو باید لحظه به لحظه در تمامی حوزه‌های مأموریتی به‌ویژه در حوزه پیشرفت‌های پهپادی تلاش کرد.

امیر خواجه با بیان اینکه هواگرد‌های با سرنشین و بدون سرنشین در اجرای چهار مرحله اصلی کشف، شناسایی، رهگیری، درگیری و انهدام کارایی لازم را دارند، افزود: در این‌خصوص رادار‌های بومی ما از فواصل صد‌ها کیلومتری آسمان کشور را رصد می‌کنند و در کمتر از ۲ دقیقه شناسایی هواگرد را انجام می‌دهند و اگر هواگرد متخاصم شناسایی شود، بلافاصله درگیری و انهدام صورت می‌گیرد.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی با اشاره به پروژه تجهیز پهپاد «کرار» به موشک هوا به هوای «مجید» (طرح پهپادی رسول)، گفت: به تازگی شاهد الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مجهز به موشک مجید بودیم؛ این موفقیت برای نخستین‌ بار در سطح کشور و در جریان رزمایش پهپادی رقم خورده و مورد تست و ارزیابی میدانی قرار گرفته است و تمامی مناطق پدافندی ارتش در سراسر کشور از این توانمندی عملیاتی برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی مناطق پدافندی تحت کنترل این نیرو امروز در تایپ‌های مختلف از سامانه‌های زمین‌پایه استفاده و رصد و پایش آسمان منطقه به طور دقیق با بهره‌گیری از این سامانه‌ها انجام می‌شود و هیچ پرنده‌ای از چشمان تیزبین نیروی پدافند هوایی غافل نیست.

امیر خواجه در پایان گفت: امروز در سازمان رزم نیروی پدافند هوایی، پهپاد‌ها مطابق با تاکتیک‌های تعریف‌شده در تایپ‌های مختلف به اجرای مأموریت می‌پردازند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار