نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

صبر انقلابی موجب تحقق اهداف اسلامی می‌شود

آیت‌الله «دژکام» تحقق اهداف نظام و ساختن تمدن اسلامی را نیازمند صبر انقلابی دانست و گفت: ساختن تمدن نوین نیازمند صبوری است بنابراین باید تلاش کرد و پای انقلاب ایستاد.
کد خبر: ۶۳۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ - 12December 2023
صبر انقلابی موجب تحقق اهداف نظام و ساختن تمدن اسلامی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در مراسم سالروز شهادت آیت‌الله عبدالحسین دستغیب (ره) با بیان اینکه تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی نیازمند صبر انقلابی است، اظهار داشت: این به آن معنا نیست که کاری انجام نشود، بلکه باید با تلاش، پای انقلاب ایستاد چراکه ساختن تمدن نوین نیازمند صبوری بوده و براساس مطالعات علوم اجتماعی و تحلیل تحولات اجتماعی چند نسل زمان می‌برد.
 
وی با اشاره به جمله‌ای از خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) که در کتاب «آفرینش راز آفرینش» شهید دستغیب تفسیر شده، گفت: اگر در عمل به این شهید احترام می‌گذارید باید پیام او را منتقل کنید؛ پیام او صبر و ایستادگی بود چنانکه صدیق طاهره فرمودند «خدای متعال برای چه صبر را بر ما واجب کرده است؟ اگر مزد می‌خواهید باید صبر کنید».
 
آیت الله دژکام یادآور شد: فارس ۱۵ هزار شهید تقدیم راه اعتلای انقلاب اسلامی کرده و اگر صبر نباشد همه زحمت‌ها به هدر می‌رود.
 
امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت در هر گوشه‌ای دلش به ایران گرم است، تاکید کرد: نقش ایران در جبهه مقاومت مایه عزت است از این رو ادامه این مسیر برای ساختن تمدن اسلامی را هم باید با صبر و ایستادگی طی کرد.
 
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری جمله‌ای دیگر از این کتاب شهید دستغیب (ره) را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: دشمن پس از مشاهده پیروزی‌های ایران اسلامی، برنامه ریزی کرد تا شهر‌ها و روستا‌های کشور را با آسیب‌های اخلاقی خراب کند بنابراین نباید بگذاریم فساد و هرزگی در جامعه رواج یابد.
 
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اهمیت امر به معروف و اجرای آن در قیامت، تاکید کرد: هر چند در مسیر پیشگیری از فساد مدیریت مسئولان لازم است، اما باید کار را به خود مردم سپرد. در سالی که پایان آن یعنی آبان ماه آینده قرار است بزرگداشت ۱۵ هزار شهید فارس برگزار شود باید بیش از همیشه چهره شهید دستغیب به عنوان سیدالشهدای فارس به جامعه دینی استان و به ویژه نسل جوان معرفی شود.
 
وی بیان کرد: شهدا چراغ راه امت شدند تا به سلطه ۲۰۰ ساله استعمار پایان دهند، آن‌ها مسیر عزت اسلام را روشن کردند در حالی که پیش از این نیرو‌های انگلیس و آمریکا برای فعالیت در فارس حق توحش دریافت می‌کردند.
 
آیت الله دژکام با اشاره به اینکه راه شهدا باعث ریشه کن شدن استکبار جهانی خواهد شد، تاکید کرد: برکت خون این شهیدان هر چه بوی کفر می‌دهد را نتن‌ها از ایران که از غرب آسیا بیرون می‌کنیم و طوفان الاقصی نیز طلیعه‌ای از آن است.
 
امام جمعه شیراز با تاکید بر نشر تفکر شهید دستغیب (ره) بیش از پیش در جامعه یادآور شد: چنانکه در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح شد، لازم است سیره و سبک زندگی این عالم فرزانه را به یاد مردم بیاوریم، باید تلاش کرد تا نوع بینش او در میان کتابهایش خاک نخورد و آن را به اجتماع بیاوریم که ادامه انقلاب اسلامی بسته به استفاده از این نوع تفکر است.
 
وی گفت: تنها نگارش کتاب در این زمینه کافی نیست بلکه باید به تولید محتوای چند رسانه‌ای و انتشار در سطح فضای مجازی جامعه پرداخت چرا که سبک و گفتار این عالم شهید گنجی است که حال را تغییر می‌دهد. باید سال آینده در هنگام برپایی چنین مجلسی چشممان روشن باشد که هزاران کار چندرسانه‌ای برای ترویج اندیشه این شهید تولید و منتشر شده است.
 
وی اضافه کرد: این مغناطیس در شخصیت شهید دستغیب جلوه عجیبی دارد و باید سیره و سبک زندگی مردم در جامعه امروز ترویج شود.
 
خبرنگار: رسول رحمتی
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار