معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم:

خاکسپاری ۷ شهید گمنام در قم/ مستندسازی مراسم تشییع شهدا امری لازم و ضروری است

«مقیمی» از آمادگی کامل دستگاه‌ها و نهاد‌های استان قم برای اجرای باشکوه مراسم تشییع و خاکسپاری ۷ شهید گمنام در روز ۲۶ آذر خبر داد و گفت: ضرورت دارد تمامی صحنه‌های مربوط به این رویداد حماسی و معنوی مستندسازی و ثبت شود.
کد خبر: ۶۳۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ - 12December 2023

خاکسپاری ۸ شهید گمنام در ۷ نقطه قم/ مستندسازی مراسم تشییع شهدا امری لازم و ضروری استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «ابوالقاسم مقیمی» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم در نشست هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری 7 شهید گمنام دفاع مقدس در قم اظهار داشت: مستندسازی تشییع پیکر مطهر شهیدان گمنام و ثبت این لحظات به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس امری ضروری و انکارناپذیر است.

وی افزود: به طور قطع و یقین این اقدام در ماندگاری حماسه شهیدان گمنام موثر خواهد بود، چون مادران وقتی ببینند فرزندانشان با این عظمت گرامی داشته شده و از آنان تجلیل می‌شود، آرامش قلبی بسیاری پیدا خواهند کرد.

مقیمی با اشاره به خاکسپاری شهدای گمنام در بوستان‌های شهری و برخی مراکز دیگر خاطرنشان کرد: لازم است در نقشه بوستان‌ها یک طراحی هویتی برای شهیدان گمنام ایجاد شود؛ اگر قرار است، یک شهید در بوستان دفن شود، باید فضای مورد نیاز برای برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های متنوع نیز مهیا شود.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور باشکوه مردم و استفاده از ظرفیت هیات‌های مذهبی، به طور دقیق اطلاع‌رسانی کند.

حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز گفت: تعیین پیکر مطهر شهید گمنام برای تدفین در نقطه‌ای خاص، مشروط به ساخت یادمان در آن مکان است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این مکان‌ها فاقد یادمان است، به همین علت با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد، خاکسپاری انجام شود، به شرطی که تا سه ماه آینده شاهد احداث یادمان باشیم.

لقمان‌پور با ذکر این نکته که طبق دستورالعمل بنیاد حفظ آثار کشور، یادمان‌های شهیدان گمنام باید در دسترس عموم مردم باشد یادآور شد: ما اعتباری برای ساخت یادمان نداریم، ولی هر مجموعه‌ای که برای شهید گمنام درخواست داده، موظف به احداث بنای یادبود آن نیز است.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه آیین تشییع هشت شهید گمنام جنگ تحمیلی ۲۶ آذرماه جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد گفت: این آیین از ساعت هشت صبح با اجتماع عزاداران فاطمی در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه (س) آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرک صنعتی شکوهیه، دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در پردیسان، و بوستان گل‌ها در کمربندی امام علی (ع) مجاور پارک جوان، بوستان‌های حافظ، لاله، شهریار در نیروگاه و بوستان شهدای آذر در خیابان آیت الله طالقانی (آذر) برای دفن پیکر مطهر شهیدان گمنام مصوب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار