وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

ارتقای چرخه آموزشی خلبانان/ ماموریت اصلی «یاسین» افزایش کیفیت آموزش‌های خلبانی است

امیر آشتیانی در بازدید از مراحل آزمون‌های پروازی جت آموشی یاسین با بیان اینکه خلبانانی که با این هواپیما آموزش ببینند، قابلیت پرواز با جنگنده‌های نسل جدید را دارند، گفت: ماموریت اصلی یاسین کاهش مدت و افزایش کیفیت آموزش‌های خلبانی است.
کد خبر: ۶۳۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ - 12December 2023

ماموریت اصلی «یاسین» افزایش کیفیت آموزش‌های خلبانی است/ ارتقا چرخه آموزشی خلبانانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ضمن بازدید از مراحل آزمون‌های پروازی جت آموزشی یاسین با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های نیرو‌های مسلح در راستای ارتقای آموزش خلبانی، تسلط بر انواع هواپیما‌های جنگنده کلاس‌های مختلف است، اظهار داشت: این هواپیمای آموزشی با حمایت کامل وزارت دفاع به زودی در حوزه آموزش خلبانان کشور مورد بهره برداری قرار گرفته و به تولید انبوه خواهد رسید.

امیر آشتیانی با بیان اینکه خلبانانی که با این هواپیما آموزش ببینند، قابلیت پرواز با جنگنده‌های نسل جدید را دارند، افزود: هواپیمای «یاسین» باعث کاهش مدت زمان آموزش‌های خلبانی و ارتقای این چرخه می‌شود.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه می‌توان از این هواپیما در پشتیبانی نزدیک هوایی نیز استفاده کرد، بیان کرد: یاسین قادر خواهد بود تا از انواع تسلیحات با هدایت اپتیکی و حرارتی در ماموریت‌های پشتیبانی نزدیک هوایی استفاده کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها