امام جمعه موقت کرمان:

دشمنان در فتنه ۸۸ اصل نظام را نشانه‌گیری کردند

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به ۹دی سالروز حماسه مردم ایران در برابر فتنه سال 88، گفت: اصل نظام در این فتنه نشانه‌گیری شد و هیچ راهی برای پایان دادن به این فتنه به غیر از 9 دی نبود.
کد خبر: ۶۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ - 25December 2015

دشمنان در فتنه ۸۸ اصل نظام را نشانه‌گیری کردند

به گزارش دفاع پرس از کرمان، حجتالاسلام محمد صباحی در خطبههای نماز جمعه امروز (4دی) در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان با اشاره به اینکه برخی از خانوادههای انتظار دارند، فرزند آنها همانند خودشان عبادات مستحب را انجام دهند و در جلسات مذهبی طولانی مدت شرکت کنند، گفت: هر سنی اقتضائاتی دارد و خانوادهها باید در این زمینه دقت کنند.
 
امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه امام علی(علیهالسلام) در وصیتنامه خود تأکید میکند باید به  تجربیات پدران خود توجه کرد و پیروی از انسانهای صالح در همه مکتبها وجود دارد؛ گفت: جوانان و نوجوانان باید توجه کنند که عمر خودشان را به بطالت نگذرانند؛ استفاده از تجربیات گذشتگان مسئله ارزشمندی است زیرا عمر ما از یک ساعات و روزهایی تشکیل شده بعضی از این ساعات برای جوانان و نوجوانان ساعت طلایی هستند که باید از آنها استفاده مفید را داشته باشند.
 
حجتالاسلام صباحی با اشاره به اینکه نوجوان و جوانان میتواند از یک ساعت خود 10 ساعت بهرهبرداری یا زیان داشته باشد، خاطرنشان کرد: بین سن و تعلیم و تربیت رابطه معکوس وجود دارد  و جوانان و نوجوانان از هم نشینی با انسانهای پاک و فرهیخته غفلت نکنند.
 
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به فرموده حضرت علی(علیهالسلام) مبنی بر اینکه به دنبال یادگیری همراه با فهم باشید، نه اینکه در شبهات فرو بروید، که این اسم آن دانستن نیست و تعلم باید با استعانت از خداوند باشد؛ گفت: امروز مطالبی را در فضاهای مجاری منتشر میکنند انگار وحی منزل است؛ اما باید به دنبال نیکاندیشی باشید.
 
حجتالاسلام صباحی با اشاره به گرامیداشت تولد حضرت عیسی مسیح، گفت: قرآن از حضرت عیسی مسیح و مادر پاک و بزرگش حضرت مریم به بزرگی یاد کرده و مسیحیان باید ارزش این کار را بدانند و هیچ دینی از ادیان الهی مانند اسلام از حضرت مریم و مسیح صحبت نکرده است.
 
امام جمعه موقت کرمان افزود: مسیحان باید به خودشان ببالند که دین اسلام و قرآن کریم از حضرت مریم و عیسی مسیح به نیکی یاد میکند و آن ابلهی که به اسم کشیش، قرآن را زیر پا گذاشت باید بداند عصمت مریم و پاکی مسیح را زیرپا گذاشته است.
 
وی با اشاره17 ربیعالاول میلاد نبی مکرم اسلام، با بیان اینکه نبی مکرم اسلام  پیامبر مهربانی، اخلاق، وحدت و رحمت است، گفت: امیدواریم همه مسلمان از نبی مکرم اسلام به ویژه در مسئله وحدت که پیامبر تأکید داشتند بیشتر به این مسئله عمل کنند زیرا این عمل سیره پیامبر خدا است.
 
حجتالاسلام صباحی با گرامیداشت میلاد امام صادق(علیهالسلام) و با اشاره به فرموده امام صادق (علیهالسلام) مبنی براینکه پیروان من برای من آبرو باشید، بیان کرد: شیعه باید شیعه بودن خودش را با اخلاق و رفتارش نشان دهد.
 
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به 9 دی سالروز حماسه مردم ایران در برابر فتنه سال 88، گفت: در این سال انتخاباتی صورت گرفت، متأسفانه بهانهای شد که اصل نظام در این فتنه نشانهگیری شود و جریانات را در این فتنه جوری پیش ببرد که کار از دست همه خارج شد و فتنهگران یک خدشه عادی را به یک چالش در نظام تبدیل کردند و بعد از آن دست قدرت الهی از آستین ملت بیرون آمد و هیچ راهی برای پایان دادن به  این فتنه به غیر از 9 دی نبود.
 
وی افزود: در این فتنه ممکن بود جنگ داخلی رخ دهد و مردم به جان هم بیفتند و با یک حضور غرورآفرین در 9دی صحنهای را رقم زدند تا این جریان جمع شد.
 
امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه مقدمات انتخابات شروع شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مباحث و مسائل انتخابات را همه میدانند و سالی یا دو سالی یک بار انتخابات در ایران برگزار میشود؛ انتخابات لایههای متعددی دارد؛ هر لایه آن دارای مخاطبانی است اما یکی از لایههای آن همه مخاطبان هستند که این لایه شامل حضور در انتخابات است.
 
حجتالاسلام صباحی حضور در انتخابات را قدرت و شوکت این مملکت عنوان و خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از انتخابات یکی از برگهای زرین و افتخارآفرین انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب اسلامی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار