کشته شدن ۱۱ سرباز اسرائیلی در غزه

شاخه نظامی جنبش حماس خبر داد که در جریان درگیری‌های امروز در محله الشجاعیه شهر غزه موفق شده است یازده نظامی صهیونیست را از پای درآورد.
کد خبر: ۶۳۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ - 12December 2023

کشته شدن ۱۱ سرباز اسرائیلی در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گردان‌های القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که نیرو‌های مقاومت در محله «الشجاعیه» غزه، هفت خودروی نظامی صهیونیستی را با خمپاره و بمب‌های ضد زره هدف قرار دادند و سرنشینان آن را از پای درآوردند.

نیرو‌های القسام همچنین ضمن از پای درآوردن شماری از نیرو‌های امدادی اسرائیلی، با نیرو‌های پیاده صهیونیست نیز به صورت مستقیم درگیر شدند که در جریان، ۱۱ سرباز کشته شدند.

رادیو ارتش اسرائیل امروز و در شصت و هفتمین روز جنگ در غزه، تعداد تلفات خود را از آغاز نبرد زمینی، ۱۱۱ سرباز و افسر اعلام کرد.

رادیو ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که ۲۰ نظامی طی حملات نیرو‌های خودی در غزه کشته شده‌اند و ۱۳ نفر از آن‌ها در حالی هدف قرار گرفته‌اند که گمان می‌شد نیرو‌های فلسطینی هستند. برخی از آن‌ها طی حملات هوایی و برخی در نیز بر اثر شلیک تانک یا شلیک نیرو‌های پیاده نظامی کشته شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه هم خبر داد که از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر تا کنون، ۱۸ هزار و ۴۱۲ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۵۰ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

این نهاد فلسطینی بامداد سه‌شنبه گفت: صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها، پرسنل پزشکی و حدود ۸ هزار مجروح که نیاز به عمل فوری دارند، حمله می‌کنند.

سرپرست این وزارتخانه توضیح داد: حدود ۶۰۰ بیمار از جمله ۴۱۳ زخمی تاکنون از گذرگاه رفح برای مداوا در خارج از نوار غزه اعزام شده‌اند.

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر یک کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

این مسئول فلسطینی درباره وضعیت وخیم نظام درمانی در نوار غزه هشدار داد: ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه ۲۶۰ درصد است که به معنی فاجعه تمام عیار است.

وی ادامه داد: ۳ کودک در اثر کمبود اکسیژن در بیمارستان کمال عدوان جان خود را از دست دادند و ۱۲ کودک در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶ نوزاد نارس داریم.

سرپرست وزارت بهداشت غزه در پایان خاطر نشان کرد: مراکز پزشکی در شمال فقط کمک‌های اولیه را ارائه می‌کنند و موارد بحرانی را به بیمارستان باپتیست ارجاع می‌دهند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار