رئیس دانشگاه بقیه‌الله:

افول غرب در زمینه علم و تحقیقات آغاز شده است

ابولقاسمی گفت: شواهد زیادی وجود دارد که افول غرب در مراکز علمی و تحقیقاتی آن‌ها شروع شده که افت مجله‌های آن‌ها از این نشانه‌ها است.
کد خبر: ۶۳۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳ - 12December 2023

افول غرب در زمینه علم و تحقیقات آغاز شده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «حسن ابولقاسمی» رئیس دانشگاه بقیه الله، در مراسم اختتامیه جشنواره علمی تحقیقاتی باقرالعلوم (ع)، با گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار داشت: مأموریت ویژه ما ارائه خدمات پژوهشی به واحد‌های مختلف سپاه است. شواهد زیادی وجود دارد که افول غرب در مراکز علمی و تحقیقاتی آن‌ها شروع شده و به عنوان مثال مجله‌های آن‌ها افت کرده است از جمله آن است.

ابوالقاسمی افزود: موقعیتی برای ما وجود دارد که نسل جوان را با تقویت روحیه از طریق فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها حفظ کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله همچنین عنوان کرد: تعداد دانشجو دو برابر شده و تعداد تحقیقات ما افزایش یافته است و باید خوابگاه‌های دانشجویی نیز توسعه پیدا کند. دانشگاه ما می‌تواند در زمینه تحقیقات و پژوهش الگو باشد؛ مثل ساخت واکسن نورا.

وی افزود: از نظر من نیاز اساسی ما داشتن یک خبرگزاری است که در بحث سلامت، حفظ الصحه را در کشور افزایش دهیم.

در ادامه عباسعلی ایمانی فولادی معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه نیز در این مراسم، گزارشی از عملکرد تحقیقاتی دانشگاه در سال گذشته ارائه داد.

از جمله موارد ذکر شده توسط وی محور‌های مورد انتظار از تحقیقات دانشگاه، تأسیس ۵ پژوهشکده که تا ۲۳ مرکز داخل این پژوهشکده ساماندهی شده‌اند (مثل مرکز جامع ژنتیک نور). ۵ دانشکده و یک پردیس بین الملل، افزایش ظرفیت دانشجو، راه‌اندازی پردیس‌هایی در شیراز و مشهد با آموزش پرستاری و سایر کاردانی‌ها، داشتن هئیت علمی پژوهشی، افتخاراتی نظیر کسب رتبه دوم تحقیقات و فناوری، نگهداری و حفظ رتبه‌ها (در دانشگاه‌های کل کشور هشتم هستیم)، دو هزار و ۱۰۰ طرح تحقیقاتی خاتمه یافته در سال گذشته، دارو‌های ضدسرطانی در مرحله کارآزمایی بالینی، چاپ ۹ هزار مقاله در مجلات بین المللی معتبر که مقاله واکسن نورا شاخص آن است.

وی همچنین در پایان به مواردی مانند اجرای کلان پروژه فرامین مقام معظم رهبری، حل چالش سفر‌های علمی اعضای هیئت علمی با افزایش میزان این سفر‌ها به کنگره‌های بین المللی، همایش بین المللی آپارتاید علمی در دنیا در سال آینده و روند افزایشی جذب نخبگان وظیفه نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها