کشته شدن ۱۵ نظامی اسرائیلی در غزه

شاخه نظامی جنبش حماس در جریان درگیری با نظامیان اسرائیلی در محور‌های مختلف شهر غزه، پانزده نفر از آنان را از پای درآورد.
کد خبر: ۶۳۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ - 12December 2023
کشته شدن ۱۵ نظامی اسرائیلی در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گردان‌های القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که نیرو‌های در غرب اردوگاه جبالیا، یک کمین برای نظامیان اسرائیلی طراحی کرده بودند که در پی انفجار دو خمپاره ضد نفر، ده‌ها نظامی اسرائیلی را کشته و زخمی کردند.
 
یک گروه از نظامیان اسرائیلی نیز به سمت ساختمانی حرکت کردند که شماری از نیرو‌های مقاومت در نزدیکی منطقه ابوراشد مخفی شده بودند. نیرو‌های مقاومت هم با پرتاب نارنجک و تیراندازی، آنان را هدف قرار دادند که در مجموع، ۱۵ نظامی اسرائیلی کشته شدند.
 
گردان‌های القسام ساعتی پیش خبر داد که نیرو‌های مقاومت در منطقه «الشیخ رضوان» شهر غزه، با ۲۰ نفر از نظامیان صهیونیست درگیر شدند.
 
نظامیان اسرائیلی در داخل یک ساختمان مخفی شده بودند که نیرو‌های القسام آن را با خمپاره TBG هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن این افراد منجر شد.
 
نیرو‌های مقاومت فلسطین همچنین سه خودروی نظامی صهیونیست‌ها را در همین محله با خمپاره‌های «یاسین-۱۰۵» هدف قرار دادند.
 
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت که رژیم صهیونیستی با حملات به بیمارستان‌های شمال غزه، در تلاش است به حضور کادر درمان پایان دهد و ساکنان این منطقه نیز مجبور به کوچ شوند.
 
القدره همچنین تأکید کرد که صهیونیست‌ها بیمارستان العوده را محاصره کرده، آن را هدف قرار می‌دهند، اجازه ورود بیماران و افراد زخمی را نمی‌دهند و آب و برق را هم قطع کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه کادر درمان، ۳۲۶ هزار مورد فرد مبتلا به بیماری‌های مسری را شناسایی کرده است، گفت: وضعیت بهداشتی و انسانی در مراکز اسکان، به خاطر شیوع بیماری‌های واگیردار، کشنده شده است.
 
جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در واکنش به یاوه‌گویی‌های مسئولان صهیونیست مبنی بر شکست گروه‌های مقاومت، بار دیگر تأکید کرد که در برابر جنگ وحشیانه صهیونیستها، به مقاومت و دفاع از ملت و خاک خود ادامه خواهند داد.
 
جهاد اسلامی همچنین گفت: آنچه در رسانه‌ها درباره کوچاندن ملت ما و اقدامات سیاسی مرحله پس از جنگ گفته می‌شود، در برابر ایستادگی و مقاومت فلسطین نقش بر آب خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار