به مناسبت هفته دانش و پژوهش؛

اولین جشنواره سردار شهید عبدالله رودکی برگزار شد

به مناسبت هفته دانش و پژوهش اولین جشنواره سردار شهید حاج عبدالله رودکی در نیروی دریایی سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ - 13December 2023

اولین جشنواره سردار شهید عبدالله رودکی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، همزمان با هفته دانش و پژوهش اولین جشنواره سردار شهید عبدالله رودکی در ستاد نیروی دریایی سپاه با حضور دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

در این مراسم دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نامگذاری این جشنواره به نام سردار شهید حاج عبدالله رودکی، اظهار داشت: شاید رودکی نمونه یک پاسدار شجاع و دانشمند معرفی بود که نقش موثری در دست یابی به علوم و فنون دریایی ایفا کرد.
 

سردار تنگسیری با اشاره به این فرمایش از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که «علمی با موضوعات برخورد کنید»، افزود: حوزه دریا و رزم در دریا مستلزم داشتن علوم خاص و به روز است و این امر نیازمند داشتن پشتکار علمی و تحقیق و مطالعات گسترده و بکار گیری این علوم برای رسیدن به تکنولوژی برتر در سطح دنیا است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به پیشرفت های قابل قبول در توسعه تجهیزات رزمی و دفاعی در کشور اشاره کرده و آن را نتیجه تلاش و کوشش محققان و دانشمندان حوزه دفاعی امنیتی نیروهای مسلح کشورمان دانست و این اطمینان را داد که ان‌شاءالله در آینده ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که کشورمان مرجع علم در دنیا شود.

سردار حسین عیسایی سخنران دیگر این جشنواره، گفت: علم نافع علمی است که نتیجه بدهد و برای پاسداری از انقلاب اسلامی موثرومرجع ساز باشد، یعنی در لبه دانش حرکت کند و قله دانش را به نمایش بگذارد.

سردار عیسایی علم را عامل اقتدار و عزت، استقلال امنیت و مصونیت و رونق نشاط جامعه لازمه تمدن سازی، لازمه زندگی دنیایی امروز و لازمه ادای حق مردم در عرصه بین الملل برشمرد.

دریادار دوم پاسدار احمد راستی معاون دانش و پژوهش ندسا به عنوان دبیر جشنواره شهید رودکی نیروی دریایی سپاه، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه امروز توانسته است به واسطه استفاده از علم و دانش و پژوهش و به دست آوردن فن‌آوری‌های جدید و منحصر به فرد در تولید و به کار گیری تجهیزات تخصصی خود سیادت خود را در دریا و آبهای دوردست اثبات کند.

پایان بخش جشنواره تقدیر از نفرات برتر، رونمایی از 14 کتاب علمی پژوهشی ندسا و افتتاح نمایشگاه دستاوردهای جدید نیروی دریایی سپاه در سال گذشته بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار